Luxus és sebesség – ilyen autókkal járnak a foci-Eb sztárjai

2021.07.03. 16:01
17 hozzászólás

Lassan a finisébe érkezik a labdarúgó Európa-bajnokság, ezen a hétvégén már a negyeddöntőket játsszák. A helyszínek közt ott volt Budapest is, a magyar válogatott pedig zsinórban másodszor jutott ki a tornára. Sőt, mit kijutott? Óriási lelkesedéssel, szervezetten játszva bár kikapott a címvédő portugáloktól, azonban döntetlent ért el a világbajnok franciák és a németek ellen.

GettyImages-1325103391

A mieinknek ezzel ugyan véget ért a torna, de a még versenyben lévő csapatok számára a tét egyre fokozódik, a döntőt július 11-én rendezik. Mi most nem a sportszakmai részben mélyülünk el, hanem az autós vonatkozásokat kutatjuk. Az Európa-bajnokság sztárjai közül ugyanis sokan igazi autóőrültek, és meg is tehetik, hogy megvegyék maguknak álmaik luxuskocsiját. Vannak, akik komoly gyűjteményt őrizgetnek, de a sok pénzhez nem mindig társul jó ízlés. Nézzük, mivel járnak a sztárok.

Karim Benzema – Franciaország (6,3 milliárd Ft/év)

A Real Madrid gólerős csatára nagy visszatérőként került be a francia válogatottba. A 2018-as világbajnoki címről azért maradt le, mert egyik csapattársát szexvideóval zsarolta, legalábbis közvetítőként részt vállalt az akcióban. Most meghálálta a bizalmat, négy gólig jutott, de a kieséstől ő sem tudta megmenteni a gárdát.

Nagy autóbolond, és az ő fizetéséből ezt nemcsak matchbox-formában tudja kiélni. Van a garázsában a McLarentől a Porschén át egy sor nagyszerű sportkocsi, de kitüntetett darab a Bugatti Chiron: az 1500 lóerős szuperautó elképesztő menetteljesítménnyel bír.

Emellett akad még ott Ferrari Pista is: 2018-ban a valaha volt legerősebb V8-as Ferrariként mutatták be, noha 721 lóereje bőven elmarad a másik ligában játszó Chirontól.

Cristiano Ronaldo – Portugália (21,3 milliárd Ft/év)

Nem kérdés, a világ egyik legjobb játékosa Cristiano Ronaldo, aki három topligában, Angliában, Spanyolországban és Olaszországban is maradandót alkotott. Kora ellenére még mindig elképesztő teljesítményre képes, győzni akarása rendkívüli. Autóból is a legeket hajszolja, annak idején azt is rebesgették, hogy a világ legdrágább autóját a Bugatti La Voiture Noire-t ő vette meg, ám végül az nem nála kötött ki. Van viszont egy McLaren Sennája.

Persze nemcsak egy autót hajt, mint a szegények, akad még ott egy pár Ferrari (mások mellett Monza), Lamborghini, Aston Martin, Bentley. Bugattiból pedig Veyron Grand Sport Vitesse, meg persze Chiron.

Robert Lewandowski – Lengyelország (7,5 milliárd Ft/év)

Bár az Európa-bajnokságon meccset sem nyertek a lengyelek, csatáruk nagyszerű szezont futott a Bayern Münchennel. Nagyszerű szezont futott a Bayern München lengyel gólvágója. Egy évtizedekig elérhetetlennek tűnő rekordot döntött meg, 41 találattal lett gólkirály, ezzel letaszítva a trónról a legendás Gerd Müllert.

Ha autóról van szó, akkor úgy tűnik, a Bentley áll legközelebb a szívéhez. Az Instagramon egy Continental GT Speed Convertible-ből mosolyog a kislányára, akinek ugyanolyan méregzöld kabriója van, csak éppen gyerekméretben. Lewandowskinak ezt megelőzően volt már egy kék is, a jelek szerint csak színt váltott, típust nem. Amúgy 650 lovas W12-esről van szó, 3,6 másodperc alatt gyorsul százra. Klubját, a Bayernt az Audi támogatja, így az ingolstadtiak legjobbjai közül is válogathat.

Kevin De Bruyne – Belgium (4,9 milliárd Ft/év)

A belgák talán legnagyobb zsenije, idén már harmadszor nyert angol bajnoki címet a Manchester Cityvel. A válogatottal legnagyobb sikere a 2018-as világbajnoki bronzérem. Az Európa-bajnokságon csereként beállva vállalt kulcsszerepet a dánok elleni fordításban.

Itt éppen egy Mercedes-Benz GLE Coupéba cuccol be, majd indul útnak a jobbkormányos SUV-val. Ez egy 2018-as videó, akkoriban a GLE 63 S AMG jelentette a csúcsot belőle, 585 lóerővel és 760 Nm-es csúcsnyomatékkal. Ha a belga klasszis az alsó polcról választott, akkor is egy 333 lovas V6-ossal gurulhatott edzésre.

Romelu Lukaku – Belgium (4,3 milliárd Ft/év)

A nagyszerű felépítésű, erőteljes center olasz bajnoki címet ünnepelhetett idén az Interrel, az Eb-t pedig az oroszok elleni duplával indította. A futballistákkal szembeni sztereotípiákra rácáfolva egyébként hat nyelven beszél folyékonyan, állítólag villámgyorsan megtanulta az olaszt is, miután az országba szerződött.

Itt éppen a Maserati Levante reklámkampányában vállalt szerepet. Megosztó, bár mindenképpen logikus és várható lépés volt az olasz gyártótól, hogy piacra dobjon egy SUV-ot. Belépőmotorja háromliteres V6-biturbó, újdonságnak a hibrid számít. Lukaku itt egy Trofeót hajt, ami 580 lóerős, összkerekes V8-as.

Memphis Depay – Hollandia (1,8 milliárd Ft/év)

A holland Depay nehezen kezelhető, öntörvényű fiatal volt, saját bevallása szerint drogot is árult. Hogy időközben a feje lágya nőtt be, vagy csak rájött, hogy futballistaként jobban kereshet, nem tudni, mindenesetre pont idén nyáron váltott klubot. Az Olympique Lyont hagyta ott a Barcelona kedvéért. Nem veti meg a drága kocsikat, akad neki otthon Rolls-Royce Wraith, Lamborghini Urus, de a VW-konszernhez tartozó olasz sportkocsigyártó más modelljeit is kedveli. Itt éppen egy Aventadorban látható, amint a haverokkal gurulgat. A 6,5 literes V12-vel szerelt sportautó számos kiadást megélt már.

A tömegből kitűnni nemcsak a legújabb, legdrágább autócsodákkal lehet, tudja ezt Depay is. Itt egy Citroën DS-ben látható, amely a maga idejében elkápráztatta a világot. Az autógyártás egyik legnagyobb legendájaként emlegethetjük, nem véletlen az Istennő elnevezés. Ma már 50-100 ezer euró között is megérnek, a kabriók még többet. Hidropneumatikus rugózás, fenséges fotelek, a kanyarba bevilágító lámpák – ez az autó mindig is csoda volt.

Ciro Immobile – Olaszország (2,8 milliárd Ft/év)

Az olaszok igencsak meglepték a futballvilágot azzal a lendületes támadófutballal, amit Roberto Mancini szövetségi kapitány irányítása alatt játszanak. Vezéregyéniségnek számít az a Ciro Immobile, aki háromszor volt gólkirály hazájában, és az első két Eb-meccsen is betalált.

Végre valaki, aki szereti a színeket, bár kitől is várnánk a stílust, ha nem az olaszoktól. A csatár egy sárga Lamborghini Urust választott, négyliteres biturbó-V8-assal. A 650 lóerővel biztosan nem késik el edzésről, de legalábbis nem a kocsin múlik az érkezés. Mi is vezettük, és ugyan irtóztunk tőle, de ettől még lenyűgözött.

Marek Hamsik – Szlovákia (5,8 milliárd Ft/év)

Az extravagáns külsejű szlovák játékmester sok évig erősítette az olasz Napolit, de 33 évesen ma már inkább levezet. Idén nyáron teszi át székhelyét Svédországból Törökországba. Az Európa-bajnokságon sok vizet nem zavart csapatával. Szereti az autókat, pár éve a Slovakiaringen is meghajtotta BMW SUV-ját. Talán az a kocsi túl puha volt neki, mert tavalyelőtt egy Mercedes-Benz G 500 4x42-t is beszerzett.

Ez egyébként egyfajta különmodell a G szérián belül, harminc centivel emelt hasmagassággal (így 45 centi, gázlómélysége egy méter), portáltengelyes kialakítással. Négyliteres V8-asa 422 lóerőt tud, és 7,4 másodperc alatt gyorsítja százra ezt a szörnyet. Átmegy szinte bármin.

De ha már említettük, hogy eljár néha pályanapozni, azt nyilván nem teheti a G Mercivel. Ezért tart Ferrari 488 Pistát is, amelynek V8-asa a 2016-ban és 2017-ben is az Év Motorjává választott nyolchengeresen alapszik, abból csinálták az addigi legerősebb maranellói V8-ast.

Xherdan Shaquiri – Svájc (1,8 milliárd Ft/év)

Több mint egy évtizede válogatott, de még mindig csak 29 esztendős a svájciak egyik legismertebb és legkiemelkedőbb játékosa. A Bayern Münchennel és a Liverpoollal egyaránt Bajnokok Ligája-győztesnek, valamint a svájci mellett angol és német bajnoknak mondhatja magát. A törököknek kétszer is beköszönt az Eb-n, csapata a világbajnok franciákat is hazaküldte.

Pár éve egy Volkswagen Arteonnal posztolt közös képet, igaz, a német gyártó legelegánsabb modelljét fantáziadúsabb színben is választhatta volna, de ízlésről ne vitatkozzunk. Vélhetően nem az 1,5-ös TSI-vel szerelt alapmodellt vette, a jobb hátsó lámpa alatt megbúvó embléma arra utal, hogy az összkerekes 2,0 TSI 4Motion R-be ült be, a 320 lóerő talán már elegendő.

A Mercedes-Benz G osztály is igen népszerűnek tűnik a futballisták körében, Shaqiri sem akart kimaradni belőle, az ő garázsában is parkol egy. Van ám azért Bentley-je is, meg még egy sor további autókülönlegesség. Biztosan nem kicsi az a garázs.

Hakan Calhanoglu – Törökország (1,8 milliárd Ft/év)

A törökök az Eb egyik legnagyobb negatív meglepetését szolgáltatták, megszerzett pont nélkül, mindössze egyetlen gólt szerezve zúgtak ki a csoportjukból. Hakan Chalhanoglu még a torna ideje alatt váltott klubot, de csak városon belül. Eddig az olasz AC Milant erősítette, most viszont már a helyi rivális Inter középpályása.

És az autó? Mondom, a focisták szeretik a G Merciket. Calhanoglu viszont odavágott egyet a jó ízlésnek, és nem egy csóró AMG-vel villog, hanem egy Keyvany-tuningos példány előtt dekázgat. A Keyvany egyébként Hermesnek hívja ezt a modellt, amely a maga – akár – 820 lóerejével és 1050 newtonméteres nyomatékával sokkal durvább, mint az 585 lovas G 63 AMG. Kívülről szénszálas elemekkel, egyedi lámpákkal, felnikkel és kipufogó rendszerrel különcködnek.

Oké, azért akad nála rendes AMG is. Például egy sárga GT R, a jellegzetes Panamericana hűtőráccsal. Bár nem pont ugyanez a változat, hanem a GT 63 S járt nálunk is, azért sokat elárul, hogy a Totalcar fennállásának legerősebb importőri tesztautója volt az 585 lovas biturbó-V8-as.

Patrik Schick – Csehország (1,9 milliárd Ft/év)

A 25 éves cseh Patrik Schick húszesztendősen már az olasz bajnokságban rúgta a bőrt, onnan Németországba vezetett az útja. Az Európa-bajnokságon e cikk megírásakor négy gólnál jár, elég jó formában van. Az alábbi kép a rendszámból ítélve még olaszországi periódusa alatt készült, a dátum szerint 2017-ben, éppen akkor igazolt a Sampdoriától az AS Romához. A GLE Coupé AMG-változata, legalábbis a GLE 63 S a fenti AMG GT R-hez hasonlóan 585 lovas.

Thomas Vermaelen – Belgium

A rutinos belga bekk pályafutása során megfordult az Arsenalban és a Barcelonában is. Jelenleg, 35 évesen már a japán Kobe együttesében vezet le. Viszont neki van az egyik legstílusosabb autója. Nem a luxust vagy a teljesítményt hajszolva választotta a Nissan Figarót. A japán törpét mindössze egy évig gyártották, 1991-ben készült vagy húszezer példány. 987 köbcentis négyhengerese turbóval tud 76 lóerőt, váltója háromfokozatú automata. A kép illusztráció a saját archívumunkból.

csikos figaro 08

Szalai Ádám – Magyarország

Végül jöjjenek a mieink, akik futball-lázban tartották az országot, és tisztességgel helytálltak, mit helytálltak, egyenesen megszorongatták minden ellenfelüket. Az utolsó csoportkörben a németek ellen tulajdonképpen ki-ki meccset játszottak, kétszer is vezettek, jól jellemzi a meccset, hogy a végén a hazai pályán játszó germánok húzták az időt, és őrizgették a labdát.

GettyImages-1324381540

A magyar válogatott focistáinak autóiról nem állnak hegyekben a képek és infók, a német Kicker sportlap korábbi interjúiból kiderül, hogy kiváló kapusunk, Gulácsi Péter BMW 320d-vel, míg a védelem egyik alappillére, Willi Orban egy BMW 318ti-vel kezdte. Botka Endre testvére, Dávid pedig raliversenyző, a maga sportágában ő is volt Európa-bajnoki résztvevő, nem is kevésszer. Versenyzett többek közt Mitsubishi Lancer Evo IX-cel, valamint Škoda Fabia R5-tel is.

A nemzeti tizenegy igazi vezére volt ezúttal is Szalai Ádám. Nagyon sokan bírálták az Eb előtt is, de ő tipikusan az a játékos, aki kemény munkával megannyiszor állt már fel nehéz helyzetből. Nagyon fiatalon, még 2004-ben került ki Németországba, de a Real Madrid Castillánál volt egy spanyolországi kitérője is. A jelenlegi gárdából ő mondhatja el magáról, hogy legrégebb óta topligás játékos, idén hosszabbított is a Mainz-cal. Az Eb-n gólt és gólpasszt jegyzett a németek ellen, 2016 után tehát a második nagy tornáján is betalált. Amellett, hogy meccsről meccsre nagyokat küzd, az öltözőben is fontos szerepet tölt be, motiválja a társakat, a pályán pedig a szakmai stáb meghosszabbított kezének is mondhatjuk.

2021-06-23T191331Z 1890750337 UP1EH6N1HEIO7 RTRMADP 3 SOCCER-EUR

Alighanem autójára is ő a legbüszkébb, de lehet is, hiszen van egy Wiesmann GT MF5-öse – már ha el nem adta azóta, de ezt nem hinnénk. A stílusos kupéból nem készült sok, ami nem csoda, mivel egy-egy példányban 350 munkaóra van. Egyébként a stílusos, 0,38-as cw-értékkel bíró kaszni BMW-technikát rejt. 2010-ig ötliteres, szívó V10-zel, majd 4,4-es, turbós V8-cal készült. 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, a vége 311 km/h.

Bár az Európa-bajnoki döntő még arrébb van, nálam a tornát egyértelműen a szívvel-lélekkel futballozó magyar csapat nyerte. Az autós összehasonlítót pedig kétségkívül Szalai Ádám. Ismerek ám egy-két embert itt a TC-nél, aki szívesen forgatna arról a Wiesmannról!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.