19 millió forint egy redves Corolláért

2021.08.07. 10:00 Módosítva: 2021.08.09. 16:02
2 hozzászólás

Egy napon 1987-ben besétált egy nő a cambridge-i Toyota-szalonba, és szakítás utáni vigasztaló önajándékként vásárolt magának egy burgundivörös Corolla GT-t. Ezen a ponton senki sem sejthette, pláne nem ő, hogy az utolsó hátsókerekes családi kompaktból, ebből a korszerűtlen felépítésű, rondácska, rohadós, rossz kiállású autócskából egy animével és egy Keiichi Tsuchiyával később irtózatos kultusztárgy lesz. 

Pláne nem álmodhatta senki, hogy 34 év múlva a sors tréfájából éppen nyolcadik hó hatodikán, a nemzetközi AE86 vagyis hacsiroku napon írhatjuk meg, hogy ez az első tulajos, tökéletesen gyárias Corolla a napokban 18,7 millió forintért kelt el. A Hacsi veszte nem csak a kulturális beágyazottság, hanem hogy Európában, pláne Angliában és Írországban minden elérhető darabját felszippantották raliautó-alapnak a kilencvenes években, a kétezresekben pedig a maradékból lett amatőr driftautó, vagy annak látszani próbáló, purhabbal és tofukrémmel összetartott koporsó. Nagyon jól ismerem ezt a műfajt: én 2005-ben vettem meg a magamét, hogy aztán a vételár hússzorosának elköltése során apránként életem kedvenc autója legyen belőle. (Amit aztán egy évtizeddel később felfalt a Hangyász, életem másik kedvenc autója)

Ha globális felmelegedés elveszi tőlünk a Golf-áramlatot, bármikor pótolhatjuk az eladott Hacsijukat visszasírók könnyeivel. Erről jut szembe, megnéztem, hogy mennyi most egy nagyon szép, ugyanennyi idős, nálunk sokkal beágyazottabb kult GTI, a Golf II: a negyede, pedig ezt is kívánom.

Ér-e 19 milliót ma egy Hacsi? Egy gyári, végig márkaszervizbe hordott, első tulajos, balesetmentes Hacsi? Ér a francot. 2006-ban még annyitól gazdasági totálkárra vették, hogy valami idióta megkulcsolta az oldalát, és a brit biztosító szerint összesen nem ért akkor annyit, amennyibe egy vállalható leprüszkölés került volna. Erre most az ára karcol bele úgy a húszmillióba, mint anno a kulcs a dukkóba? Ez ugyanolyan komikus kreténség, mint 200.000 dollárt adni egy Supráért, annak a csalhatatlan jele, hogy nem az autót, és végképp nem az élményt látod benne, hanem a legendát, amit nem értesz igazán, vagy a befektetést.

A gyári Corolla GT és a gyári Supra egyaránt viszonylag vacak autók - imádni való, karakteres, de vacak autók - amikből igazából azon keresztül lesz kegytárgy, hogy valaki a vérével-verejtékével magára formálja az övét. Hogy eltöreti a kisujját a visszavágódó szervótlan kormánnyal, felkeni a négy rétegben javított fényezést a hátsó csücsökről a körforgalom kijáratának szalagkorlátjára, hogy remegő kézzel osztogatja a jutalomcigiket a barátainak, akik segítettek kivonszolni a Lepence-közeli árokból. Ezek az autók üres vásznak, és gyáriként annyit is érnek, mint egy rámára húzott darab rongy. Az értéket te teszed bele, azzal, amit neked ad, és nincs az a tranzakció, amivel azt bárki eltulajdonolhatná.

Kihasználtam a lehetőséget, hogy a matekszakos feleségem is itt ül a közelben, és megkérdeztem, mekkora éves hozama volt ennek a mulatságos áron elkelt Corollának. Új korában £12,500 fontba került, az az inflációval korrigálva ma £30,425 font lenne, vagyis kb 10 millió Ft (az új GT86 környéke). A komikusan magas mostani aukciós eredmény 46,250 font lett, vagyis kb 18,7 millió forint. A negyvenhatezer és a harmincezer hányadosának harmincnegyedik gyöke 1,01239, vagyis évi 1,239%-os kamatot kapunk, egy egész kétszázharminckilenc százalékot. Az egy hitvány államkötvénynek is a töredéke, akkor már mennyivel többet ad pár éven át nem félni odaverni semmihez, nem elvenni sohasem, és úgy simogatni kocsimosás közben a sebeket-húzásokat, mint a családi fotóalbum zsizsegős hártyalapjait.

További képek és forrás: carandclassic.uk.co

Információk a következő Totalcar Parkoló Parádéról!

A következő, 33. Parkoló Parádé 2021. szeptember 18., szombaton 12-18 óra között lesz.

Programok (folyamatosan frissül):

  • Mesterkurzus (15:00-tól a 3-as fogadóban): Így vághat át a szerelőd! Aki előad: Kroneraff "Becsületesnepper" István.
  • Autódoki live - ingyenes élő diagnosztika és tanácsadás Autódoktorunktól, kollektív pingvinezés nyitott géptetők mellett. Hozott krehácsra ingyenes ráolvasás, szakértő hümmögés évtizedes rutinnal!
  • Parádés bazár kisautókkal, ajándéktárgyakkal, hogy ne menj haza üres kézzel!
  • Ökumenikus érdekesautó-nézegetés, és barátkozás parkolószerte.

Gyerekeknek:

  • A nagy népszerűségnek örvendő ingyenes gokartozás a Kalandozóparktól a 3-as fogadó előtti díszkövön.
  • Kilátogat a Szomjoltóság csapata egy csodaszép oldtimer Mercedes 710 tűzoltóautóval és rengeteg programmal, ráadás hűsítéssel, ha túl meleged lenne!
  • Gyereknyomda és arcfestés

Fontos infók

A rendezvényen előre (az alábbi gombra kattintva) vagy a helyszínen megváltott belépővel lehet részt venni. A jegy elővételben 2021.09.18. 11:30-ig 990 Ft/fő (OTP és MKB szépkártyával is lehet fizetni), a helyszínen váltva 1500 Ft/fő

A rendezvényre védettségi igazolvánnyal nem rendelkező 18 éven aluliak  védettségi igazolvánnyal rendelkező nagykorú kísérővel, de ingyenesen léphetnek be. 

Védettségi igazolvánnyal rendelkező 14 éven aluli gyermekek nagykorú kísérővel, 14-18 év között kísérő nélkül is ingyenesen léphetnek be.

A jelenleg hatályos rendelet alapján a rendezvény területére nagykorú látogatóként csak védettségi igazolvánnyal vagy védettségi applikációval lehet belépni!

A jegy egyszeri belépésre illetve behajtásra jogosít a Totalcar Parkoló Parádéra és annak minden kiegészítő programjára a Hungexpón.

Látogatói kapunyitás 12 órakor.
Belépés: autóval az 6-os, gyalogosan a 3-as kapun.

A rendezvényre bármilyen gépjárművel ingyen be lehet hajtani, amennyiben az abban tartózkodó személyek érvényes jeggyel rendelkeznek.

A motorosoknak külön parkolót jelöltünk ki, amit táblával is jelzünk. Kérjük, lehetőleg oda parkoljatok.

A PP-re kutyák és egyéb háziállatok ingyenesen hozhatók, a látogató gazda felelősségére.

Aki drónfelvételeket kíván készíteni a területen, a jelenleg érvényes jogszabályok értelmében előzetes engedély birtokában teheti ezt. A helyszínre vonatkozó engedélyt a rendezveny@mail.totalcar.hu címen kérhetitek.

A rendezvény szervezői fenntartják a jogot a belépők és behajtók számának korlátozására, tekintettel a helyszínek befogadási képességére és az aktuális szabályozásra.

Az eseményen bármilyen marketing tevékenység csak a rendezőség engedélyével történhet!

A rendezvény sajátosságaiból adódóan külön felhívjuk a látogatók a figyelmét a kulturált autó- és egyéb járműhasználatra!

unnamed

Az autós rendezvény veszélyes üzem. A szervezők törekednek a biztonságos keretek biztosítására és betartatására, de ennek ellenére történhetnek balesetek. A jegy megvásárlásával ezt tudomásul veszi, és lemond minden kártérítési jogáról a szervezőkkel szemben.

Amennyiben ezt nem képesek betartani, a rendezvény szervezői fenntartják a jogot, hogy a további rendezvényekről kitiltsák a szabályok megszegőit!

Előjelentkezés árusnak (élelmiszert és italt árusítók sajnos nem tudnak jelentkezni!), szponzornak, stb.: rendezveny@mail.totalcar.hu

A rendezvényre a Totalcar Általános Szerződési Feltételei érvényesek.

A Totalcar adatkezelési tájékoztatója itt olvasható.

Parkoló Parádé a Totalcaron

Dízel vagy benzines? Itt jól megfér egymás mellett
Az ősz első Parkoló Parádéján is lesz Mesterkurzus, de a lényeget ti hozzátok: klassz autókat és jó hangulatot.
Segítünk, hogy ne verjen át a szerelő!
Ha azt gondoltad, a szezonnak már vége, tévedsz, az őszt is csodás hangulatú Parkoló Parádéval indítjuk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.