Egy buszlimuzinnak sem árt egy kis V8

2021.08.07. 11:58
1 hozzászólás

1995 óta tudjuk, hogy még a családi egyterűek világában sincs lehetetlen: a Renault épített anno Forma 1-es V10-est az Espace-be, jobban mondva egy Escpace-t a Forma 1-es V10-es köré. A FW15C-ből származó 3,5 literes blokkból 800 lóerőt hoztak ki, amit egyéb versenytechnikákkal tartottak az úton. Ám míg az egy költséges gyári PR-mutatvány eszköze volt, az alábbi videón szereplő, szolid Mercedes V-osztályt egy német cég, a GAD Racing építette puszta szórakozásból.

Fotó: byri.net
Fotó: byri.net

Az Espace V10-eséhez mérve persze semmiség az AMG Mercedes  némileg átalakított  4 literes V8-asa, de így is elvetemült ötlet a hasáb-Mercedes motorterében az  585 lóerő . A kombináció így az egyik legváratlanabb sleepert adja ki: senki nem számít a normál, 190 lóerős turbódízel berregése helyett az M177-es V8-as röfögésére, amit az egyedi kipufogórendszer csak súlyosbít.

A GAD Racing gyorsulási versenyeken szokta futtatni az autót, és bár a pálya hosszú, a nagy sebességről való lefékezést nem bízták a gyári rendszerre, helyettük karbon-kerámia fékek dolgoznak a V-osztály alatt. A stabilitás érdekében az autó orrát lehúzó súlyos V8-at újrahangolt futóművel kompenzálták. Biztos okozott már meglepetést, mivel kívülről csak a kicsit alacsonyabb hasmagasság, a nem szokványos felnik, és a V8/AMG feliratok utalnak arra, hogy valamit rejteget a V-osztály.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.