Ha valamihez kell bátorság, az a rózsaszín Aston Martin

2021.09.28. 13:32
2 hozzászólás

Aki szerint egy Mercedes kizárólag ezüst lehet, a BMW színe mindenképpen a kék és a Ferrari kizárólag pirosban mutat, az valószínűleg az Aston Martinra is csak akkor néz rá, ha sötét zöld színű. Mi tagadás, baromi elegáns tud lenni egy szép British Racing Green, bézs belsővel és valódi fabetétekkel, de ha a feltűnés a cél, akkor korszaktól függetlenül kevés jobb megoldás van egy rózsaszín Vantage V550-nél.

Ha felmerülne benned, hogy itt ez a púder rózsaszín Aston Martin, de vajon hol van mellőle a Barbie házikó, akkor gondolj csak Elvisre, Aretha Franklinre vagy Mary Kay pink Cadillac-jére. Aki 1992-ben erre az árnyalatra és a sötét mályvaszín Connolly bőrre mutatott rá a végtelen skálán, annak nem kellett magabiztosságért a szomszédba mennie.

Miután a Halálos rémületben című James Bond filmből ismerős Aston Martin V8 kiöregedett, de még az előtt, hogy Ian Callum új irányt mutatott a volna az Aston Martin DB7-essel, ott volt a ‘90-es éveknek a Virage. Ahogyan ekkoriban a Maseratinál, úgy Newport Pagnellben is igyekeztek megfogni a pénzt, ezért csomó olyan alkatrész fedezhető fel benne, mint a Volkswagen hátsó lámpák, temérdek másik elem érkezett a General Motorstól, és az Aston Martinnal együtt a Jaguart is megkaparintó Fordtól.

Hagyományosan a Vantage nevet kapta a legerősebb változat, mely ebben az esetben az 5,3 literes, V8-as mellé két kompresszort is kapott a géptérbe. A V550 név már elárulja, hogy a motor 550 lóerős és 745 Nm nyomatéka van. Ezzel 4,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 300 km/óra a végsebessége. Tehát a teljesen alumínium karosszériája ellenére is 2 tonnás Aston Martin úgy szalad, mint a többszáz kilóval könnyebb, laposabb Ferrari 512 TR. Akinek még ez sem volt elég, az később frissíthette az autót V600-ra (600 lóerő és bő 810 Nm).

280 darab Vantage készült, közülük is valószínűleg az egyik legkülönlegesebb a Genfben árult darab. A brit Autocar szerint a Vantage egy nagyon szép, nagyon gyors, igazán drága GT, ami sokkal inkább élmény, mint használati tárgy.