Nem olyan ez a Jaguar E-Type, mint 1964-ben, de ez nem is baj

2021.10.04. 16:17
2 hozzászólás

1957-re már sorozatban a harmadik Le Mans-i 24 órás futamot nyerte meg a Jaguar a D-Type verenyautóval, mely nagyon sokat tett hozzá a márka sportos arculatához és nem utolsó sorban építette a bizalmat is, hiszen az ilyen hosszútávú futamokon nagyon fontos szempont a megbízhatóság. A ‘60-as évekre már beérett ez a munka és az E-Type nem csak vágyott sportautó lett, hanem egy olyan sikeres modell is, mely frissítésekkel egészen 1975-ig húzta.

Modern autónak számított az E-Type, hiszen létraváz helyett a karosszériához illesztett segédkereten ül a motorja, négy tárcsafék lassítja, a futóműve pedig elöl és hátul is független. A legenda szerint Enzo Ferrari a valaha gyártott legszebb autónak nevezte az E-Type-ot. Népszerűsége még veteránként is kitart, ezért a restomod vonal mellett bőven találni megőrzött példányokat és olyan makulátlanra restaurált - és kicsit frissített - darabokat, mint az E-Type UK kupéja.

1964-ben készült el ez az eredetileg balkormányos E-Type, melyet aztán Norvégiába szállítottak. Akkoriban a fegyverszürke és piros bőrbelső kombinációja roppant népszerű volt, ezek ma is gyakran előforduló színek a Jaguaroknál. Pont ezért különleges ez az autó, mely világos szürke gyöngyház fényezést és sötét kék bőrbelsőt kapott. Miután megtisztították, homokszórták és kijavították a karosszériát, új gépháztetőt és sárvédőket kapott, valamint a ritkaságnak számító színeket.

Új tulajdonosának kérésére jobbkormányossá alakították és nem ragaszkodtak maradéktalanul az történelmi pontossághoz sem, inkább egy kellemesen használható veterán volt a felújítás célja. Ezért 6 dugattyús fékek lassítják, klíma hűti az utasterét, 5 sebességes váltója van. A 3,8 literes, sorhatos motor üzemanyag-befecskendező rendszert kapott, nagyobb teljesítményű generátort és indítómotort szereltek be. Mindezt a lehető legdiszkrétebb formában, hogy megmaradjon a motortér korhű kinézete a hengerenkénti tütékkel.

Nagyjából 3500 munkaóra volt ilyen kívánatosra megépíteni a ‘64-es Jaguar E-Type-ot, az 500 mérföldes teszt és bejáratás után pedig végre beleülhet az, aki mindezt finanszírozta.