Válogatás a legfrissebb Népítéletekből

Az utolsó mohikán

2021.11.07. 17:41
1 hozzászólás

Csodás guruló vasdoboz - Dacia Logan MCV

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Aki a rendszerváltás előtt volt gyerek, annak elképzelhetetlen volt, hogy valaha rémséges Daciát(!) akarjon, és örüljön, ha van neki. És amiképp az akkor elképzelhetetlen rendszerváltás is bekövetkezett, én is megértem, hogy Daciám van és nagyon szeretem.

Anti-autóbuzi vagyok, nem értek hozzá, és az érdekel, hogy megbízhatóan elvigyen. Falun ez nagyon fontos. Szerintem tömeghipnózis és őrület az olyasmi, hogy ma már legyen egy kocsiban klíma, és elemi, hogy villanymotor nyitja az ablakot. Nem beszélve az esőérzékelőről meg a tolatóradarról. Ülésfűtés? Brrrr. Minek?

Papp Tibi véleménye egy használt Dacia Logan MCV-ről

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Az utolsó mohikán - Skoda Octavia

72575

A pozitív tapasztalat miatt az Octaviákat is nézegettem, de egyrészt a „sima” verziók egyszerű futóművéről nem sok jót lehetett hallani, másrészt a réginél erősebb motorral csak automatával lehetett kapni, de főként az infotainment rendszerről szóló katasztrofális vélemények miatt ment el a kedvem tőle. Aztán akárhogy nézelődtem, nem találtam mást, úgy tűnt csak az RS felel meg a kritériumaimnak.

Téli-nyári országjáró - Renault Koleos

A kép illusztráció
A kép illusztráció

A korábbi autóm átlépte a 200.000 km-t, közben nagykorú lett és egyre többször kívánkozott szerelőhöz. Mivel nálam a kocsi családi utazó és munkaeszköz is egyben, így gondoltam, ideje egy újabb járgány beszerzésének.

Gyakorlatilag csak pár típus maradt, a kényelem miatt pedig a Koleos 2.0 dCi mellett döntöttem: megbízható láncos motor, nem túl kényes kézi váltó, erős összkerék meghajtás egy jól összerakott autóban.

Bandi és a Koleos

Egy tank. De nagyon megy - Volvo XC60

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Csehország Abhu-Dhabiba deklarált aktuális nagykövete bebattyogott a Volvó szalonba és ezt vette magának. Szaud-Arábiában elég meleg van, ezért a Volvo spéci változtatásokat eszközölt: hőszigetelt üvegezés és erősített klímarendszer. Valamint a jobb tükrön arab betűkkel van belegravírozva, hogy "A dolgok közelebb vannak, mintsem azt sejteni vélnéd..." vagy valami hasonló. Azért a vajszínű bőrülés az kell, meg a T6-os motor is kell bele, ugye? Naná! Namost a T6, az sorhat, 3 liter, turbó, benzint jelent 300 lovacskával, négykerékre és hozzá majd 2,5 tonnás kasztnit.

Szerencsére a nagykövet nem egy műszaki ember és nagyon hiányzott neki a navigáció (amit nem vett meg), ezért navi helyett inkább új autót vett magának, ezt meg eladta nekem 78e km után. Hát köszi! Tényleg!

Az 5 hengeres olajkályha - Volvo XC90

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Motorhibásan került hozzám, kiderült hogy 68 ezer kmen keresztül nem cseréltek benne olajat, a részecske szürő telitödött aztán folyamatosan regenerált, majd felkapta a gázolajos motorolajat és azzal ment míg össze nem olvadt a motor. Kapott egy angol motort 500 fontért, ha már a motor ki volt szedve felújítattam a kettőstömegű lendkereket kuplungostúl 100.000ftért, plusz kinyomó csapágy. Én két éve használom a hiba lista hosszú de ez egy elhanyagolt nyugati bontó szökevény volt, állt is egy évet németben rossz motorral egy kereskedés előtt mire én megvettem. 

Winkler és a 400 ezret futott Volvo XC90

Korábbi merítések a Totalcaron

Toyota, amit soha
Egy év alatt a vételár felét sikerült rálapátolni. Utána olvashattam volna, hogy ez a motor hajlamos a hengerfejességre, de erre a szerviztörténetre nem számítottam...
Das Auto, ahogy vártam
250 ezernél a kettőstömegű még a gyári, semmi jele a fáradásának. Ebben mondjuk az is segíthet, hogy az alapjáratát 800-ról feltettük 950-re.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.