Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!
Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Hókuszpók - Barkas B-1000
Egyszer kibéreltük a Műegyetem Schönherz Zoltán Kollégiumtól, hogy ezzel menjünk Görögországba. Ez volt életem legnagyobb autószerelése, a 3 hét alatt gyakorlatilag folyamatosan szereltünk.
Már Nagylaknál nem volt önindítója Hókuszpóknak (így neveztük, már nem emlékszem miért), Makón 2 szerelő is gányolt benne valamit (pillangószelep, automata szivató), de önindító az nem lett, ráadásul alapjárat sem volt. A kettő eredményeképpen állandóan leállt. 2-3 nap múlva az oldalajtó alsó zsanérja is megadta magát, így kikötöttük az ajtót, és csak körülbelül 30 centire nyílt. Mikor lerohadtunk Athénban valami lámpánál, akkor kiugrott 2-3 napbarnított, koszos, strandpapucsos ember és látható rutinnal betolták. Az oldalajtó résén pedig közben labdák, vizeskannák, szalmakalapok hullottak ki.
A Barkas a szerb-bolgár határon is lerohadt, de könnyed porlasztó-szétszedés és összerakás után beindult.
Ide kattintva folytatódik a kaland!
Francia IFA - Renault Magnum
Első tulajtól vettük a Magnumot 8 évesen, 750 ezer kilométerrel. Mint kiderült, nem volt túl jó választás, mert a garancia lejárta után valószínűleg szervizt nem látott az autó. A közel két év alatt minden kopó alkatrészt cserélni kellett rajta, amit az elmult 8 évben elfelejtettek, ami ebben az esetben nem az autó hibája volt. Cserés volt az összes lengéscsillapító, gumibakok, rugócsapszegek, csapszegperselyek, váltórudazaton a gömbfejek, a kormánykar, kormányösszekötők. Az intercooler lyukas volt amikor megvettük, az is csere lett, igaz utána vissza is jött a Mack motor ereje.
Az ítélet ide kattintva folytatódik!
Ha ilyet tervezel venni, olvass el! - Citroen Jumper
Az autóval Svájcban dolgozom, tulajdonképpen szinte csak én járok vele a cégnél. A Jumper hét napból hetet megy hajnaltól estig, körülbelül 1000-1200 kilométert tehet meg hetente, maximum 500-600 kilós terheléssel, de többségében ennél kevesebbel.
A Jumper egy tetszetős és praktikusnak tűnő darab. Elsőre. A látszat azonban csal: azon kívül, hogy a raktér viszonylag jól pakolható, semmi más pozitívuma nincs.
Az ítélet ide kattintva folytatódik!
Mercedes Sprinter busz Izlandon
Izlandon élek és dolgozom. 2015 nyarán vettem egy új, 16+1 személyes Mercedes Sprinter buszt.
A busz - amikor minden működik rajta - nagyon jó: kényelmes vezetőülés, erős motor (180 lóerő), alacsony fogyasztás (13 l/100 km), városban és országúton egyaránt könnyű vezethetőség, és - ami az egyik legfontosabb - szeretik az utasok. A felszereltségéből több dolog hiányzik (motorhőmérséklet-jelző, részletesebb fedélzeti számítógép), és a rádió, a tempomat, illetve a tolatókamara olyan, hogy ezeknél már a legolcsóbb személyautók is jobbat nyújtanak, de összességében öröm ezzel a busszal dolgozni.
A busznak azonban vannak olyan visszatérő hibái, amelyeket nem tartok elfogadhatónak egy új Mercedesnél.
Az ítélet ide kattintva folytatódik!
Korábbi merítések a Totalcaron
- Rémálomtól a német precizitásig
- Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Vegyünk kombit, de milyet?
- Csillagos, négykarikás, német vagy japán?
