Kopasz, NKH, műszaki vizsgák és szívatások – pedig ez egy milliárdos biznisz lenne!

2024.06.06. 05:59

Szakmabeliként hónapok óta tapasztalom, hogy valami megváltozott, valami nem oké. Az import autók honosítása egyre több időbe telik és egyre nehézkesebb, a vásárlók pedig napról-napra hangosabban zúgolódnak, hiszen joggal ülnének be akár már másnap a milliókért vásárolt autóikba. Az eheti Égéstérben a rendszer problémáit próbálom meg felderíteni a szakma tudósaival, fogadjátok szeretettel.


Az autó behozatal sokaknak csak egy ismeretlen, távoli és homályos terület tele bizonytalansággal és előre kalkulálhatatlan költségekkel, ami miatt tartanak is tőle. Ugyanakkor vannak olyanok is, akik ebben a világban élik az életüket, a gépjármű ügyintézés, és az ezzel járó minden szívás az életük része. Utóbbiak viszont egyre elégedetlenebbek, de nyugodj meg, te is az leszel majd, amikor ott a cukor paripa előtted, de csak hónapok múlva ülhetsz bele. 

A mai epizódban a vendégem Kopasz, a Becsületesnepper és Lepo, volt vizsgabázis tulajdonos, akinek tudása és a rendszerre való rálátása a mai napig csőre töltött fegyver a fiókban. Velük tárgyaljuk ki a külföldről behozott használt autók honosításának keserves kínjait, a műszaki vizsga rendszer problémáit, de lehetséges megoldásokat is kínálunk. A beszélgetés középpontjában tehát a honosítási eljárás és annak komplikációi állnak, különös tekintettel az időpontfoglalási rendszer 2023-as átalakítására, valamint a már szinte nem is létező fej nélküli sárkány, a korábban NKH-ként ismert Közlekedési Hatóság működésére. 

A műsor célja, hogy olvasóként is érthető és átfogó képet kapj a használt autók honosításának rendszeréről, és aktuális nyomoráról. De ötleteket is megosztunk a szebb jövő érdekében, valamint felhívjuk az egyelőre ismeretlen, jövőbeli vállalkozók figyelmét arra, hogy a gépjármű honosítás körül komoly fizetőképes kereslet - !!!pénz!!! - van, vagyis ez egy óriási üzlet lehet annak, aki segít végre felpörgetni a folyamatokat. 

egester.png

Hallgasd az Égésteret, és választ kaphatsz arra, hogy miért olyan nehézkes és időigényes a folyamat, hol próbálnak meg elgáncsolni a kommunizmusból visszamaradt matuzsálemek, valamint hogy milyen megoldásokat javaslunk a rendszer ügyfélbarátabbá alakítására.

A teljes adás letölthető innen MP3-ban.

Korábbi adások:

A Forma–1-től még Ágó Béla is eldobja az agyát
Alaposan kifaggatunk Ágó Bélát a 2024-es Magyar Nagydíjon szerzett tapasztalatairól és a Forma-1 jelenlegi helyzetéről. Szóba került a McLaren csapatutasítása, a Red Bull visszaesése, a Magyar Nagydíj jövője és a királykategória lenyűgöző technikai megoldásai is.
Sportautók és benzinárak a takarón túlról
Ezen a héten a sportautóké és a gran turismóké a főszerep, a vadonatúj Mercedes-AMG GT 63 mellett a hamarosan búcsúzó Audi S5 Cabriolet, illetve a szintén friss BMW M440i xDrive vezetése közben gyűjtött élményeinket is bedobjuk a közösbe. Emellett megvitatjuk, hogy régiós szinten a fizetésünk hány százalékát költjük benzinre, és megfejtjük, mi volt a Honda S2000 titka.