Mazda CX-5, szemben a konvenciókkal

Hirdetés
2013.05.21. 14:10 Módosítva: 2013.05.21. 14:15
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Lendületes vezetés vs. környezetvédelem, nagyobb teljesítmény vs. alacsonyabb fogyasztás. Lehetetlen? A Mazda CX-5 feloldja az ellentmondásokat.

A Mazda 2008-ban jelentette be „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégiáját, melynek keretében vállalta, hogy 2015-re 30%-kal csökkenti a Mazda-modellek összfogyasztását az akkori szinthez képest. Mindemellett nemcsak egy szűk vásárlói szegmens igényeit szerette volna kielégíteni az új technikával, hanem minden Mazda vásárlót részesíteni akart innovációiban. A környezetkímélő részletek bevezetését egymásra építőkocka-szerűen épülő elemekként kezeli: első lépésként a SKYACTIV technológiát fejlesztették ki, ezt követi a több modellben megjelenő, iStop start-stop rendszer, az i-ELOOP fékerőenergia-visszavezető rendszer, s végül az elektromos, valamint hibrid hajtás.

Ezt a korszakot egy új formanyelv is fémjelzi: ez a „KODO – A Mozgás Lelke”. A Mazda CX-5 formaterve már állásban is dinamizmust közvetít, lágy vonalai egy vadállat feszültségét tükrözik, mielőtt épp prédájára ugrana. A plasztikus karosszéria és a merész kerékívek intenzív erőt sugároznak – a modell kiállása megteremti az egyensúlyt a forma és a funkció, ill. a technikai tudás között.

A SKYACTIV technológia első megjelenési formája a Mazda CX-5. A japán mérnökök tudták, hogy ha a versenytársak közül kiemelkedő kompakt szabadidő-autót akarnak építeni, új utakat kell keresniük. Ez nemcsak azt jelentette, hogy szinte a nulláról tervezték újra belső égésű motorjait, hanem ezek mellett új váltókat, biztonságosabb és könnyebb karosszériát, jobb futóművet dolgoztak ki, miközben modern anyagok használatával a modell súlyát alacsonyan tartották.

Az eredmény egy valóra vált álom: 15%-kal nagyobb teljesítmény, 15%-kal kisebb CO2-kibocsátás és akár 20%-kal hatékonyabb üzemanyag-felhasználás. Mazda CX-5 – hatékonyság és teljesítmény már 5.999.900 Ft-tól.

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.