Gyerek VR szemüveg, élményekre hangolva

Hirdetés
2016.07.25. 11:24 Módosítva: 2016.07.27. 13:14
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Egy hosszabb autóúton megfizethetetlen kiegészítő, kütyü a gyereknek, ami leköti őt, sőt apát is érdekli, de anyát sem irritálja? A megoldás 3D-s virtuális játék, ami VR szemüvegként is funkcionál!

Minden apuka ismeri az érzést, amikor biztos benne, hogy megtalálta az ideális ajándékot a gyereknek, de végül kiderül, hogy az anyuka hallani sem akar róla. Úgy tűnik, hogy az idei utolsó negyedévben megoldódik ez a probléma, mert a View-Master a virtuális világban szórakoztatja és egyben tanítja is a gyerekeket. Egy hosszabb autóúton pedig megfizethetetlen kiegészítő!

A Mattel játékgyártó idén augusztusban dobja piacra Magyarországon a View-Master 2016-os verzióját, ami képes bevezetni a gyerekeket a virtuális valóságba, az internet és a nemegyszer agresszív játékok minden veszélye nélkül. A View-Master:

  • Kialakítása révén a gyerekek könnyebben és biztonságosabban használhatják, mint a VR szemüvegeket
  • Számukra kialakított élménycsomagokat jelenít meg, amik egyszerre szórakoztatnak és tanítanak
  • Az élménycsomagok a család minden tagja számára szórakoztatóak, jó minőségű fotókkal és grafikákkal
  • Az interneten található és onnan letölthető más tartalmak minden hátrányát kizárja

Bár nálunk nem futott be akkora karriert, mint tőlünk nyugatabbra, az első View-Master 75 éve jelent meg a piacon. Az akkori készülékbe egy papírtárcsát kellett behelyezni, melyen körben apró képek kaptak helyet. A készülék két betekintő ablaka egy optikai trükkel 3D formában jelenítette meg a különböző épületeket és egyéb látnivalókat. A technika azóta nagyot fejlődött, és ma már az ajtón kopogtat a virtuális világ, ami hatalmas lehetőségeket rejt magában a készülék fejlesztéséhez. A 2016-os szemüvegbe az okostelefonunkat kell behelyezni és az App Store vagy a Google Play áruházakból letölteni rá az iOS vagy Android alapú applikációt. A szemüveghez jelenleg három élménycsomag érhető el magyar nyelven, és mindegyik a saját appjával tekinthető meg. A felnőttek számára készült VR szemüvegekkel szemben a View-Master teljesen zárt, így a belsejében lévő telefon akkor sem sérül meg, ha kicsúszik az gyerek kezéből és a földre esik.

Az élménycsomagok úgy vannak felépítve, hogy statikus nézelődés helyett egy igazi kaland érzését adják, ugyanis a látnivalók környezetében rejtett mezők találhatóak, melyekről egy újabb különlegességhez juthatunk. Minden „pályán” találunk egy információs mezőt, ahol érdekes anyagokat olvashatunk az adott látványosságról. Magyarországon jelenleg három magyar nyelvű élménycsomag közül választhatunk, melyek a vadvilágot, a különleges úti célokat (Chichén Itzá, Tower Bridge, Szabadság-szobor), valamint a világűrt mutatják be. Az épületek esetében a környéken lévő nevezetességek, a Chichén Itzá esetében pedig a teljes romterület bebarangolható. A leginkább szórakoztató és oktató élmény talán mégis a National Geographic-kal közösen készített vadvilág élménycsomag, melyhárom túrát kínál. Felfedezhetjük az afrikai szavannák, az amazonasi őserdők és Ausztrália tájait. Ebben az élményben valóban oda tudjuk magunkat képzelni a helyszínre, hiszen minden körülöttünk történik. Minden állat mellett érdekességeket, kis videót, képgalériát és egy adatlapot is találunk, melyen még a faj veszélyeztetettségi fokát is megjelölték.

A világűr-élménycsomag az összes csillagkép mellett a Naprendszer bolygóit és a leghíresebb űrjárműveket vetíti elénk a holdkomptól az űrrepülőgépig, minden esetben eredeti fényképek vagy kiváló minőségű 3D grafikák felhasználásával. Az idei év júliusában boltokba kerülő View-Master a karácsonyi időszak nagy favoritjának ígérkezik, mivel egyszerre nyújtja a legmodernebb technológia élményét és a biztonságos, oktató jellegű tartalmat. Tipikusan egy olyan ajándék, amit az apukák is nyugodt szívvel megvásárolhatnak és az anyukák is jó ötletnek fognak tartani.

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.