Autóverseny a 60-as évek stílusában

Hirdetés
2017.09.19. 16:15 Módosítva: 2017.09.20. 10:46
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Versenygépek, amelyeket korábban csak az autós kártyákon láthattunk! Az ’50-es, ’60-as, ’70-es évek versenyeinek világa elevenedik meg a Hungaroring Classic-on szeptember 29. és október 1. között.

Élőben és versenykörülmények között, Közép-Európában először láthatjuk ezeket a klasszikus, korabeli versenygépeket, amelyek késhegyre menő csatákat vívnak egymással a kontinens legendás aszfaltcsíkjain, köztük ettől az évtől kezdve a Hungaroringen. S a szervezők nem csupán az autókkal szeretnék felidézni a hatvanas-hetvenes évek autóversenyeinek hangulatát, arra kérik a szurkolókat és a vendégeket, öltözékükkel, frizurájukkal képviseljék maguk is ezt a korszakot, hogy az ember tényleg úgy érezhesse magát a Hungaroring Classicon, mintha ötven-hatvan évet visszarepült volna az időben. A Classic Endurance Racing 2004 óta szerveződik a jelenlegi formájában – csokorba gyűjtve a historic-sorozatokat, vagyis a klasszikus autók versenyeit a sportág hőskorából.

S hogy mi a vonzó benne?

Aki ebben a sorozatban indul, annak lehetősége van arra, hogy Európa legszebb és leghíresebb versenypályáin méresse meg magát, így Jaramában, Spa-Francorchampsban, Dijon-Prenois-ban, Monzában, a Paul Ricard pályán, az idén pedig már hazánk Formula–1-es versenypályáján, a Hungaroringen is.

A Classic Endurance Racingkategória versenyein teljes rajtlista esetén körülbelül 50 versenygép sorakozik fel a rajtnál, köztük: Porsche 917, Lola T70, Ferrari 512S – a show garantált, hiszen a versenyzők szeretnének megfelelni az autóik hírének. Itt az 1966 és 1971 közötti autókról és pilótáikról beszélünk.

A legendás C-csoportos autókkal írták a Le Mans-i viadalok históriás könyvének leggyönyörűbb oldalait 1982 és 1993 között. A versengésben eleinte a Porsche 956-osok vitték a prímet, majd őket a Lancia LC2 követte, nagy csatát vívva a Jaguarral, a Mercedessel, a Toyotával, a Nissannal és a Mazdával. „Őket” is láthatjuk a Ringen szeptember 29. és október 1. között.

A sorozat első együléses kategóriája az Euro F2, amely az idén több versenypályán is megmutatja magát – köztük a Hungaroringen is. Ezen autók számára 1967 és 1978 között írtak ki Európa-bajnokságot, s annak idején ez volt a belépő a Formula–1-be, olyannyira, hogy több mint egy évtizeden keresztül adott versenyzőket a motorsport csúcskategóriájának. Annak idején olyan nagynevű bajnokai voltak, mint Jacky Ickx, Clay Regazzoni, Ronnie Peterson, Mike Hailwood, Jacques Laffite, akik utóbb a száguldó cirkuszban is megállták a helyüket. A konstruktőrök között pedig megtaláljuk az Alpine-t a Brabhamet, a Ferrarit, a Lolát, a Lotust, a McLarent, vagy éppen az Osellát.

Bővebb információk és jegyértékesítés a www.hungaroringclassic.com oldalon, és az IBUSZ irodákban!

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.