Nem elég drága a benzin?

Párizs 2018: Az alternatívok

2018.10.10. 16:48 Módosítva: 2018-10-10 21:23:01

Na, hol a repülő autó? – a kérdésre hamar megtaláltam a választ a Párizsi Autószalonon, hiszen minden szalonon kell lennie ilyennek. Itt a Mondial de la Mobilité név alá gyömöszölték be a "futottak még" kategóriás kiállítókat. A szalon területén egyébként autonóm utasszállító dobozok is közlekedtek, természetesen emberi felügyelettel, tehát ideje elkezdeni hinni abban, hogy ez megvalósul előbb-utóbb.

Mindenesetre a nem annyira csillogó mobilitás elég lehangoló volt, valójában nem sok embert érdekelt, és ez jelzi, hogy már nincs válság, sőt, pörög a biznisz. Ez ugyan látszik a benzin és a gázolaj árán is, de most van az embereknek pénzük kifizetni. Ennek megfelelően elég lelombozó látvány volt a három nézővel és három előadóval (plusz két technikussal) megtartott, az emberi közlekedés jövőjét feszegető beszélgetés. Íme:

Ugye jól érzem, hogy a párizsi eseményen nem a szakadék felé rohanó, épp utolsó kőolajtartalékait felélő emberiség képe vázolódott fel, pedig volt már olyan prognózis is (jó régen), hogy mostanra elfogy a benya. De ezek szerint mégis csak van sok? De a hamu alatt ott parázslik az alternatív közlekedés valamennyi ága. Benne a repülő autóval.

Azt nem mondanám, hogy egy bazi nagy drónt csinálni annyira új ötlet, és ha van valami, ami zabálja az energiát, az a légcsavaron függeszkedés – a helikopter-üzemeltetők erről tudnának mesélni. Ellenben nem volt sokkal energiahatékonyabb, autogiró-jellegű repülő autó, de volt még egy fura gyösz, a Veylon, ami egy olyan paplanernyő alá függesztett, csővázas izé volt, amivel átrepülték a La Manche csatornát. Erről legalább elhiszem, hogy nem fogyaszt eget verően sokat, viszont nem is tud függőlegesen felszállni a Hungária körútról. Mindössze nagyon büszkék voltak az új, a Rotaxnál könyebb motorra, így az egész csővázas cucc 350 kilós.

Természetesen az elektromos hajtás is része az alternatív szcénának, így még Ducati villanybringát is kínálnak, de a legjobb, amikor a francia márkájú kínai villanyrobogókat árulnak, eszement áron, horror minőségű hegesztésekkel. Bár legalább némelyiknek elfogadható a dizájnja.

Mégis a legdurvább az, amikor egy Renault kaliberű cég egyetlen új motor beépítését tudja felmutatni egy autószalonon, és jobb híján a dizájnerekkel rajzoltatnak egy autonóm járművet, ami nem több egy műanyag doboznál, kerékkel. Akkor már inkább el se jöttek volna – persze tudom, ez hazafias kötelesség, meg hát kit látogatna meg Macron elnök? Talán a PSA-t? Na ugye.

Szóval ezeknek köszönhetjük, hogy ez az egész alternatív autózósdi ennyire nyomorult dologgá vált, a franciáknál még küzdenek az autógázos cégek is, de őket is padlóra küldték a dízelek ész nélküli szubvencionálásával. Szóval eléggé el tudta rontani a kedvét az embernek, ha végignézett ezen az úgynevezett seregszemlén. Pláne, ha tudod, hogy a nagy autógyáraknál a villanyautó tényleg csak azért van, hogy ellensúlyozza a V8-as SUV-ok hatását a CO2-kvótákra. A galériába még összegyűjtöttem pár dolgot a félreeső standok fura dolgai közül, akit érdekel, lapozza végig, s mulasson jól!

További cikkek a Párizsi Autószalonról

Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.
Már a kínaiakon sem lehet egy jót röhögni?
Kína már itt van, de most még hazamegy, mert csak megmutatta magát. De mi a fene az a Trumpchi?