Chevy-Daewoo: drága a névváltás

2004.10.05. 15:58

Több tíz millió euróba kerül a GM-nek a Daewoo modellek átnevezése. Már az 1800 tagú kereskedőhálózat szalonjainak átalakítási költsége és az új reklámkampány is hatalmas összegeket emészt fel, de talán még többet húz ki a kasszából a Daewoo márkajelzésű modellekből felhalmozott készlet kiárusítása. Átlagosan autónként kb. 1500 eurós engedményt kapnak a vásárlók Európa-szerte a régi márkajelzésű autók árából, ami összességében csaknem 40 millió eurós veszteséget jelenthet a GM-nek. Ráadásul vannak olyan országok is - ilyen többek közt Nagy-Britannia -, ahol a Chevrolet jelzéssel ellátott modellek megérkezésekor kicserélik a frissen eladott Daewoo-kat, amiket később már csak komoly veszteséggel, használt autóként értékesíthetnek tovább. Elemzők szerint a névváltás a GM Europe veszteségeire, és így közvetve a GM más európai márkáira is kellemetlen hatással lehet.