Új nürburgringi körrekord Paganival

2010.07.01. 11:56

A Zonda R lenyomta a Ferrari 599XX-et, sőt, a Radical SR8-ast is: jelenleg a leggyorsabb sorozatgyártmányon alapuló autó a Nordschleifén.

Miután a végsebesség és a gyorsulás tekintetében is értelmetlenül magasra tornászták a lécet a sportkocsigyártók, a Nürburgring északi köre afféle bizonyítási terep lett a sportkocsigyártók számára. Aki manapság számít, elzarándokol oda, és végigkergeti az autóját a 20,8 kilométeres pálya 73 kanyarján, hogy bizonyíthassa, az ő gépe jobb, mint a konkurenciáé. Az elmúlt két évben számtalan körrekord dőlt meg: elsősorban az utcai autók versengtek a Nordschleifén, de rendszám nélküli, utcai autókból épített prototípusok is megfordultak arrafelé szép számmal.

Ez utóbbi kategóriában állított most fel új rekordot a Pagani: felkértek egy specialista pilótát, Marc Bassenget, aki úgy ismeri a pályát, mint a tenyerét, és 6'47”-es időt futottak a 750 lóerős Zonda R-rel. Ezzel megelőzték a Ferrari 599XX-et, amely 6'58”-et ment, sőt, az inkább már versenyautónak tekinthető Radical SR8LM tavaly felállított 6'48”-as idejét is sikerült túlszárnyalni. Az autóból persze számtalan kompromisszum hiányzik, amelyeket az utcai használatra tervezett Paganik még tartalmaznak – ezt mutatja, hogy a Zonda F Clubsport hasonló körülmények között 7'24”-es időt ment ugyanitt.

A Pagani eredménye tiszteletre méltó, de nem tartjuk valószínűnek, hogy hosszú életű lesz: bizonyára rövid időn belül akad majd egy másik sportkocsigyártó, amely képes lesz túlszárnyalni ezt az időt is néhány tizedmásodperccel.

Forrás: EVO

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.