Családi Peugeot 3,8 literes fogyasztással

2010.08.24. 18:22

Megérkezett a 3008-as rég beígért dízel-elektromos, összkerékhajtású változata a franciák Hybrid4 rendszerének gyártásra érett változatával.

Bár a végeredmény hasonló, mint a Toyota Prius vagy a Honda Insight esetében, a Peugeot 3008 Hybrid4 teljesen másképp valósítja meg a kettős hajtást. A 163 lóerős és 300 Nm maximális nyomatékú, kétliteres dízelmotor az első kerekeket hajtja meg, míg a 37 lóerős és 200 Nm nyomatékú villanymotor a két hátsót. A megoldásnak több előnye is van: valamelyest a hagyományos összkerékhajtást is helyettesíti, és nem kellett új hajtásláncot tervezni: a két motor működését teljes egészében elektronikusan hangolják össze. A Peugeot a Li-ion akkumulátoroknál nehezebb és kisebb kapacitású, de megbízhatóbb Ni-MH akkucsomagot épített a 3008-asba, a hibrid rendszer így összesen 120 kilogrammot tesz hozzá az autó tömegéhez. Egyelőre nem tudni, hogy a plusz alkatrészek mekkora helyet foglalnak az autó hasznos tereiből, bár valószínűleg nem többet, mint egy hagyományos összkerékhajtás.

A hajtásrendszer négyféle üzemmódban használható. Auto állásban az elektronika maga dönt, hogy mikor kapcsolja be a villamos hajtást, ZEV módban csak a villanymotor mozgatja az autót – erre mintegy 4,5 km-en át képes –, Sport módban vehemens gyorsításokkor rövid időre a teljes, 200 lóerős összteljesítményt kihasználhatja a sofőr, 4WD üzemmódban pedig a hagyományos viszkókuplungos összkerékhajtáshoz hasonlóan működik a rendszer. A szokatlan hajtáslánc révén a Hybrid4 gyári fogyasztása és menetdinamikai paraméterei is egész ígéretesnek tűnnek. Száz kilométert vegyes ciklusban akár 3,8 liter gázolajjal is megtehet az autó, és az átlagos szén-dioxid-kibocsátása is csupán 99 g/km. Ugyanakkor 8,8 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 209 km/h.

A Peugeot évek óta tökéletesíti a Hybrid4 rendszert, de azt csak a gyakorlat mutathatja meg, hogy a papíron ígéretes megoldás mennyire válik majd be a gyakorlatban. A franciák mindenesetre hisznek benne – erre utal, hogy hamarosan az 508-asba, és más Peugeot, illetve Citroen modellekbe is bekerül, néhány éven belül. A 3008 Hybrid4 Európában 2011 tavaszától lesz kapható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.