A Smart beleáll a földbe?

2010.09.01. 16:07

Úgy néz ki, az idén százezer példány alá esnek az eladások. Az ok az amerikai kereslet drasztikus csökkenése.

A Mercedes két éve hatalmas üzletet csinált a miniautóval Észak-Amerikában. Az égbe szökő üzemanyagárak miatt sokan gondolták, hogy a kétszemélyes, kis fogyasztású autó viszonylag borsos ára ellenére megéri a befektetést. 2008-ban így 25 ezer Smart talált gazdára az Egyesült Államokban. Mostanra azonban normalizálódtak a benzinárak, az egykori vásárlók pedig rájöttek, hogy az Egyesült Államokra jellemző hosszú távokon a Smart kényelmetlenül szűk, nehezen szervizelhető és ahhoz képest, amit nyújt, túl sokba kerül. Az eredmény: az idei év első hét hónapjában csupán négyezer Smartot tudtak eladni.

Tavaly a Smartból világszerte még 114 ezer példányt tudtak értékesíteni, de az előrejelzések szerint az idén már a hat számjegy sem biztos. A nehézség persze átmeneti: ha a Renault segítségével fejlesztett újabb modellek elkészülnek néhány éven belül, ami olcsóbb gyártást és nagyobb példányszámot, illetve ezeken keresztül a cégvezetés reményei szerint önfenntartó vagy még inkább nyereséges működést hozhat, egy nagyobb modellel pedig akár az amerikai vásárlók egy részét is visszaszerezhetik.