Tíz év a magyar autók átlagos életkora

2010.09.12. 11:05

A magyar autók átlagos életkora nagyjából tíz év, ezek közül az ötévesnél fiatalabb darabok a járműpark alig huszonöt százalékát teszik ki. A felmérésekből az is kiderül, hogy az elmúlt két esztendőben közel feleannyian vásároltak új autót, mint 2006 és 2008 között.

Az autók átlagos életkora a legtöbb társadalmi-demográfiai csoportban emelkedett 2008 eleje óta, a legnagyobb mértékben a hatvanévesek és idősebbek körében – közülük feltehetően az átlagosnál is kevesebben cserélték fiatalabbra az autójukat az elmúlt két évben. Az idei felmérés szerint ebben a korcsoportban 12,2 év az autók átlagos életkora.

Az idei felmérés alapján az autók alig negyede fiatalabb öt évnél, míg 2008 elején ez az arány még harminc százalék volt. 2010-ben az átlagnál fiatalabb autóik vannak a legmagasabb jövedelműeknek, a diplomásoknak és a budapestieknek. Budapesten 8,8 év, a vidéki városokban 10,4 év volt az „átlagos autóéletkor", míg a községekben használt kocsik átlagban 11,1 éve futnak a 2010-es tapasztalatok szerint – mutat rá a felmérés.

Iskolai végzettség szerint a diplomások rendelkeznek a legfiatalabb, átlagosan 8,9 éves gépkocsikkal, míg a legidősebb, átlagosan 12,3 éves autói a legfeljebb nyolc általánossal rendelkezőknek vannak.

A felmérés szerint az autószervizek kiválasztásának legfőbb szempontja továbbra is a szakértelem; fontos még a megbízhatóság és a minőségi alkatrészek tárháza. A szakértelem mint szempont esetén alig volt mérhető a különbség az egyes társadalmi-demográfiai csoportok között, a megbízhatóságot a budapestiek sorolták előbbre, a minőségi alkatrészek az alap- és felsőfokú végzettségűek számára kiemelten fontosak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.