Jó kezekben van a Citroën legújabb WRC autója, a jövő évi szabályoknak megfelelően ezerhatos turbóval szerelt DS3. Sébastien Oiger rángatja a kéziféket a szűkebb kanyarokban, míg Julien Ingrassia mondja neki a bal kettőt. Portugáliában tesztelik a szemöldökös kis golyót, és úgy tűnik, már egész jól megy.
A kisebb lökettérfogatnak nem kell kisebb teljesítménnyel járnia - ezt bizonyítja a 300 lóerősre és 350 newtonméteresre becsült turbós egyhatos is. Feltöltött motoroknál úgyis a szabályoknak megfelelő szűkítő korlátozza a motorok erejét. A négyszáz köbcentivel csökkentett hengerűrtartalom viszont észrevehető a DS3 hangján: kevésbé tűnik öblösnek, és idegesebben trombitál, mint a C4 kétliterese.
Elviekben viszont akár gyorsabb is lehet, mint elődje. A kisebb autó a raliban általában előnyt jelent, még ha egyszerűbb hajtásláncot is kell alkalmazniuk, mint az idei szezonban. A videón ugyan kicsit alulkormányzottnak tűnik a harcias apróság, de ezt minden bizonnyal orvosolják még a jövő évi éles bevetésig.
Videó: autojunk.nl