Ötszázötven lóerő egy batárban

2012.05.31. 16:47

A Mercedesnél már hagyomány, hogy minden modellből készül sportos AMG változat, akár van értelme, akár nincs. Egy hétszemélyes, sárnehéz óriás-SUV esetében inkább nincs, de nyilván így is akad majd vevő bőven, ott, ahol a méret a lényeg.

Az AMG kategóriától függetlenül tudja a kötelező gyakorlatot. A motor a friss, ikerturbós 5,5 literes V8-as, amelyet ezúttal 550 lóerőre állítottak. Ennyi bőségesen elégnek is tűnik, még egy ilyen 2,4 tonna körüli gépet is 4,9 másodperc alatt dob fel 100 km/h-ra, pedig a hétsebességes automata is elvesz valamennyit a teljesítményből. Persze a váltónak van kézzel kapcsolható üzemmódja is, így nem nehéz úgy csinálni benne, mintha sportkocsi volna. A futómű és a fékrendszer is hozza az elvárt szintet: légrugós, változó csillapítású felfüggesztést, aktív kanyarstabilizátorokat, hatalmas féktárcsákat és 21 hüvelykes felniket kapott az autó. Nem tudni, hogy ez mennyit javít a nagysebességű stabilitáson és a kanyarsebességen, de az összes trükk és adat ellenére sem valószínű, hogy egy ekkora autót nagy öröm lenne vezetni.

A lényeg inkább csak a lehetőség a megőrülésre, hisz egy ilyen hétszemélyes utazóautó világa inkább az autópályás suhanás csendben és luxusban. Ezt is tudja az AMG GL, hisz a belső teret a legjobb anyagokkal burkolták, a végsebesség pedig 250 km/h, mint a legtöbb túl erős és túl nagy luxusautónál. A GL 63 persze finom optikai tuningot is kapott, nagy első légbeömlőkkel, diszkrét kötényezéssel, hátul diffúzorral.

A GL 65 AMG az Egyesült Államokban készül majd, a forgalmazás pedig 2013 első felében kezdődik majd.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.