Búcsúzik a Citroen csúcsmodellje

2012.10.02. 16:39

Luxusautót gyártani nem nagy üzlet, ha a név nem adja el – ezt mutatja a C6 példája is. Az óriás-Citroen búcsúzik, de valószínűleg lesz utódja, hisz ez elsősorban presztízs, és nem pénz kérdése.

A Citroen C6 pályafutása 2005-ben kezdődött, öt évvel az után, hogy elődje, az XM eltűnt a kínálatból. A francia gyártó komoly eladásokban reménykedett, de ismét bebizonyosodott, hogy a luxusautó-piacon való megkapaszkodáshoz kevés egy elegáns forma, vagy egy kényelmes belső tér. Eredetileg évente 20 ezer autó eladásában reménykedtek a Citroennél, de végül összesen készült ennyi a mai napig – az elmúlt két három évben már alig haladta meg a gyártás az évi ezer példányt. Így is a kínálat része maradhatott a típus hét éven át, de az idén leáll a gyártás: ha minden igaz, decemberben készülnek el az utolsó példányok.


A típus utódlása még kérdéses, bár már bemutattak egy tanulmányt az idén Numero 9 néven, amely leválthatná a C6-ost a kínálatban. A Citroen anyavállalata, a PSA csoport nehéz anyagi helyzetbe került az elmúlt bő egy év során, így nem csodálkoznánk rajta, ha a következő luxusmodell kifejlesztését elhalasztanák.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.