Feltámad a Citroen Kacsa?

2012.10.04. 05:43

A Citroen 2CV megjelenésekor egyszerűségével és alacsony árával szerzett híveket, de még 1990-ig tartó pályafutása során kultusztárggyá vált: már nem az ára, hanem sajátos stílusa adta el. Az utóddal ezt a vonulatot szeretné folytatni a Citroen.

Talán a DS Revolte tanulmányra emlékeztet majd leginkább az új modell
Talán a DS Revolte tanulmányra emlékeztet majd leginkább az új modell

Az eddig napvilágot látott információk szerint a Citroen olyan autót tervez piacra dobni a Kacsa szellemi utódaként, amely hasonlóan egyszerű és egyéni stílusú - mindezt persze a kor színvonalának megfelelően. Az ötajtós kiskocsi a C3 sorozat alapjaira épül majd, és a legtöbb lényeges funkcióját egyetlen érintőképernyős fedélzeti számítógépen keresztül lehet majd elérni, egy tarthatják meg a belső tér letisztultságát. A Citroen korábban ugyan mereven elzárkózott a gondolattól, hogy régi modelljeinek stíluselemeit felhasználja új típusaiban is - ahogy a Mini, a Fiat 500 vagy a New Beetle esetében történt - de tavaly már bemutattak egy tanulmányt, amely a jellegzetes hullámlemez-oldalú mikrobusz, a Type H arányait örökölte, így elképzelhető, hogy a 2CV utódban is lesz némi múltidéző jelleg.

Versenytársaival ellentétben, amelyek a stílust keményen megfizettetik a vásárlókkal, a Citroen állítólag igazi népautót szeretne kerékre állítani, viszonylag alacsony áron. Egy ilyen modell, amelyből viszonylag nagy mennyiséget tudnának eladni, jól is jönne most, amikor a Peugeot-Citroen kihasználatlan kapacitása és csökkenő eladásai miatt van komoly bajban. Úgy tudjuk, a Kacsa-utód jövő szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon mutatkozhat be, gyártása pedig a PSA spanyolországi üzemében folyik majd.