Luke, én vagyok az apád

2013.12.24. 15:56

Általában az eleve menő, különleges, sportos autóknak szoktak vadul nekiesni a tuningcégek, hogy még szebbé, gyorsabbá vagy legalább egyedivé alakítsák át őket, de az eredmény általában minimum megosztó. A DC design más utakon jár: volt gyomruk nekiállni a Ford Ecosportnak, és azt kell mondanunk, érdemes volt.

Az indiai cég meglehetős tapasztalatra tett már szert a kevésbé exkluzív autók optikai és beltértuningja terén, hiszen a Nissan Evaliából és a Dacia Duster helyi kiadásából, a Renault Dusterből is készítettek már DC módra átszabott változatot. Arra a tényre építik stratégiájukat, hogy az ember lényegesen hosszabb időt tölt az autó belsejében, mint odakintről szemléli, ezért az átalakításnál leginkább az utastérre koncentrálnak.

A Ford Ecosportnál mégis úgy érezhették, elkerülhetetlen az orr átszabása, és nem végeztek félmunkát. Bármilyen durva fekete maszkot kapott a kis Ford, a gyárinál nem lehetett rosszabb, és a maga nemében ütős is lett a DC-féle orr. Elképzelhető, hogy egy ilyen karakteres ábrázattal könnyebb lenne eladni a kis szabadidőautót.

Igazán komolyan mégis az utastérnek estek neki az indiaiak. A hátsó ülést kettévágták, hogy közé toljanak egy komplett pultot, a vezetőülés háttámlájára pedig a legnagyobb képernyőt szerelték, ami csak elfért. Az első utasülés lehajtható, lábtámaszként használható, így az olcsó kis Fordban a tuningmesterek szándéka szerint hasonló kényelemben lehet majd utazni, mint egy S Merciben. A középkonzol apró kijelzőjét is gigantikus monitorra cserélték, és a fotók alapján tényleg olyan szintre hozták a spórolós Ecosport belterét, amilyet általában csak felső kategóriás limuzinokban láthatunk.

Nehéz lenne megjósolni, mekkora sikerre számíthat az üzleti modell, de vitathatatlan, hogy ezt a piaci rést eddig senki nem tömte be. Bár a Dusterhez és az Ecosporthoz képest a luxusautók az igényes beltéren kívül mást is tudnak nyújtani, az ilyen költségoptimalizált autóknak általában tényleg az utastér a leggyengébb pontja. Ha ezen - és az Ecosport esetében a nehezen emészthető megjelenésen – igazítanak az indiaiak, az mindenképpen egy jó irányba tett lépés.