2014.10.06. 16:46

A Chrysler új szintre emelte a teljesítmény-versenyt az amerikai izomautók piacán: a kompresszoros Charger és Challenger Hellcat a maga 707 gyári lóerejével igazi vadállat, de a potenciál ott van a konkurensekben, a Ford Mustangban és a Chevrolet Camaróban is, csak ki kell hozni belőlük.

A Mustangot ezúttan a Hennessey Performance piszkálta addig, amíg túl nem lépte a Hellcat teljesítményét. A HPE 700 jelzésű változat ötliteres, kompresszoros V8-asának csúcsteljesítménye 717 lóerő, maximális nyomatéka pedig 856 Nm, ami elképesztően gyorssá teszi a szinte még be sem mutatott modellt. Az amerikai tuningcég szerint 3,6 másodperc körüli gyorsulás várható 100 km/h-ra, és 11,2 másodperces negyed mérföld, amelynek a végén 210 km/h-val száguld az átdolgozott Mustang.

A Hennessey ráadásul nem is a legerősebb Mustangból, a Shelby GT-ből indul ki – mivel azt még csupán fejlesztik a Fordnál – hanem a mezei GT-ből. Talán ennek is köszönhető, hogy a brutális megjelenésű és erejű HPE 700 olcsóbb, mint a Dodge Challenger Hellcat, ha nem is sokkal. A Dodge ugyanis 59 995 dollárt kér saját túlmotorizált autójáért, míg a Hennessey 59 500-zal is beéri. Így aztán nagyrészt ízlés dolga, hogy ki melyiket választja, hisz mind a teljesítménybeli, mind az árbeli különbség jelentéktelennek tűnik.

Persze nem csak az ötliteres V8-as Mustangot hajlandó kezelésbe venni a Hennessey: a 2,3 literes Ecoboost turbómotorhoz is fejlesztenek egy tuningkészletet. Ez egyelőre nincsen kész, de a cégvezető szerint 370 lóerő feletti csúcsteljesítményt gond nélkül ki lehet hozni a blokkból, ezért ezt az értéket célozták meg.