Sofőr nélkül a versenypályán

2014.10.11. 10:20

Egyre többet hallani az autonóm közlekedésre alkalmas autók térnyeréséről, az évtized végére több gyártó is sorozatgyártásban kínálná az önvezérlő járműveket. Az Audi pedig most arra vállalkozott, hogy versenypályára küldje a sofőr nélküli RS7-est.

A jövő heti hockenheimi DTM-futam hétvégéjén azt próbálják bebizonyítani, hogy az autonóm versenygép fel tudja venni a versenyt egy profi pilótával. A cél egy két perc alatti köridő, és 240 km/h körüli tempó elérése. Ez azt jelentené, hogy legyőzik saját R8-asukat, amely 2:00.65-öt futott azon a pályán.

A kísérlethez használt RS7-est egyébként egy négyliteres V8-as hajtja. Ennek teljesítménye 560 lóerő, csúcsnyomatéka 700 newtonméter. Nulláról százra 3,9 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 250 km/h. Október 19-én tehát ezzel kellene két percen belül lefutni a 4,5 km-es kört.

Az Audi nem először próbálkozik hasonló mutatvánnyal. A legendás Pikes Peak-i hegyi felfutóra 2010-ben küldtek fel egy sofőr nélküli TTS raliautót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.