2015.02.24. 06:16

A Jaguar-Land Rover csoport önálló történetének egyik legsikeresebb típusa az Evoque, amelyet most ha minimálisan is, de átszabtak a brit tervezők.

Az átdolgozás persze nagyrészt apróságokból áll: új belső felépítésű, LED-es lámpákat kapott a típus, más mintázatú hűtőrácsot és áttervezték a lökhárító oldalán a légbeömlőket. Ez épp csak arra elég, hogy érezze a vásárló, valami nem olyan mint volt. Azt pedig tényleg csak a legkomolyabb megszállottak vennék észre, hogy az ötajtós is megkapta a kopoltyús motorházfedelet, amely eddig csak a háromajtóshoz járt. Ezen felül korszerűsítették a típus felszereléseit: a fedélzeti számítógép nagyobb, 8 hüvelykes érintőképernyőt kapott, és egy csomó olyan extra is bekerült, ami csak mostanság kezd terjedni az elérhető árú autók közt, amilyen az alárúgassál nyitható hátsó ajtó, a sávelhagyás-figyelő és az automata vészfék.

A legnagyobb újdonság mégis a két új dízelmotor: ezek már a Jaguar-Land Rover új fejlesztésű, Ingenium fantázianevű motorcsaládjának tagjai. Mindkettő kétliteres négyhengeres, a gyengébb 150, az erősebb 180 lóerős – ezekkel váltják a korábban használt 2,2 literes dízeleket. A kétliteres, 240 lóerős, turbós benzinmotor, amely még a Fordtól érkezik, egyelőre marad, a saját fejlesztésű utód valamikor jövőre érkezik.

Az Evoque felújított változatát a Genfi Autószalonon mutatják be a közönségnek, de a forgalmazása csak augusztusban indul az európai piacon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.