Varázsszőnyeg lesz a szárnyas Rolls-Royce-ból

2015.04.08. 17:30

Bár ezt általában próbálják titokban tartani az autógyárak, szinte minden új típus így kezdi: olyan öszvér-típusokkal, amelyben kipróbálhatják az új ötleteket, műszaki megoldásokat. A Rolls-Royce most belekezdett egy nagy luxusterepjáró fejlesztésében, amit be is jelentettek, most pedig azt is megmutatják, hogy hol tart a munka.

Többé-kevésbé természetes, hogy a majdani magas Rolls-Royce-ba szánt fejlesztéseket a márka egyik autójában kezdik el tesztelni. Konkrétan egy Phantomot vágtak szét ebből a célból: azért rövidítették le a karosszériát, hogy a tengelytáv megegyezzen a majdani terep-modellével, és bár az ilyen részletekbe nem mentek bele, nyilván igyekeztek a lehető legjobban megközelíteni a majdani modell várható súlyelosztását is. Ebben az öszvérben ugyanis egy új fejlesztésű légrugós futóművet tesztelnek, amellyel az a cél, hogy a terep-Rolls épített és úttalan utakon egyaránt repülőszőnyeg-szerű menetkényelmet biztosítson. Ennek érdekében mindenféle terepen tesztelik a prototípust a reptéri betontól a rossz macskakövön át a durva földutakig. Végső soron ez az, ahol nagyot kell előre lépni, hisz a hajtásláncot egy az egyben átvehetik az anyavállalat, a BMW alkatrész-készletéből, a platform nagyjából adott, hisz a Rolls-Royce goodwoodi üzemében gyártják majd ezt a modellt is, az autó külseje pedig nem nagyon üthet el a megszokott Rolls-stílustól.

Bár a britek kevés részletet árulnak el, szinte biztos, hogy az új típus valamikor 2018 környékén lesz kapható, és mivel aligha lesz olcsóbb, mint az aktuális alapmodell, bőven 70 millió forint feletti árcetlire lehet számítani, persze adózás előtt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.