Nem tudják megcsinálni a sport-Twingót

2016.08.01. 13:42

Azzal, hogy a Renault a Smart padlólemezére építette a Twingót, lényegében el is lehetetlenítette, hogy az autóból komolyabb sportváltozat készüljön. Pedig sokan gondolták, hogy a farmotor és a hátsókerék-hajtás ilyen szempontból új lehetőségeket, és nem korlátozást jelent.

A probléma a Renault Sportot irányító Patrice Ratti szerint az jelenti, hogy a motortér egyszerűen túl kicsi egy erősebb motornak. A Twingo ugyanis a csomagtartó padlója alatt hordja háromhengeres motorjait, amelyek így is nagyon kis helyre vannak bezsúfolva. Elvileg ugyan nem lehetetlen a jelenleg használt 898 köbcentis turbómotor teljesítményét tovább növelni – a GT változat 110 lóerején túl – de Ratti azt mondja, ez nagyon drága megoldás volna. Valószínűleg az a legnagyobb gond, hogy egy ilyen 140-150 lóerős változat által termelt többlethőt nagyon nehezen megoldható mérnöki feladat elvezetni az apró, túlzsúfolt motortérből.

A Renault Sport igazgatója szerint a végeredmény eladhatatlanul drága lenne, pedig az előző Twingo RS-t épp azért kedvelték, mert igen kedvező áron kínált kivételes vezetési élményt. Így valószínű, hogy a 110 lovas, sportosra hangolt GT lesz a Twingo új csúcsváltozata, komolyabb dinamizmust csak nagyobb méretben kínál majd a francia gyártó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.