Electra Meccanica Solo: szép jövő, vagy vakvágány?

2016.09.10. 10:06

Ezúttal egy kanadai cég szögelt össze egy áramvonalas miniautót. Ahogy a Solo elnevezés is sugallja, a jármű egyszemélyes, és az aktuális divathoz igazodva elektromos hajtású. Kérdés, hogy lesz-e, aki hajlandó pénzt adni érte.

Nem szívesen írunk ilyet, de az Electra Meccanica feltalálta a meleg vizet. Ráadásul olyan ötletet valósítottak meg, amely nem csak hogy ezreknek jutott már az eszébe, és több tucatnyian valósítottak már meg, de mindenki bele is bukott. Az ötlet az, hogy egy személy számára készítenek egy kapszulát, amely így a szokásos autóknál sokkal kisebb homlokfelületű lehet. Ezúttal még viszonylag áramvonalas is, hisz a Solo formatényezője 0,24, így a légellenállási erő akár kevesebb mint fele lehet egy szokványos autóénak.

A jármű mozgatását 82 lóerős villanymotor végzi, ami egy ekkora karosszériához mérten bőséges teljesítmény. Ez látszik azon is, hogy nyolc másodpercen belül elérhető a Solóval a százas tempó, igaz, a csúcssebesség 130 km/h, amit nyilván nem az elérhető teljesítmény, hanem a hajtáslánc áttételezése korlátoz. A 16,1 kWh-s Li-ion akkumulátor 160 kilométerre elegendő, és 220 voltos hálózatból állítólag akár három óra alatt újratölthető, míg 110 volton ugyanez a művelet hat órát vesz igénybe.

Jövőre tervezik beindítani a háromkerekű apróság gyártását, méghozzá 19 888 kanadai dolláros, azaz átszámítva úgy 4,2 millió forintos áron. És ez az, ami megkérdőjelezi, hogy lesz-e, aki megvegye a Solót, még akkor is, ha manapság divatos dolog villanyautóval járni. A korábbi próbálkozások is ugyanebbe buktak bele: egy egyszemélyes autó gyártása nem annyival olcsóbb egy négyajtós, ötszemélyes személykocsiénál, mint amennyivel a használati értéke kisebb, és ezért a pénzért a világon mindenütt bőséges az autóválaszték. Ráadásul a Solo háromkerekű, ami garantálja, hogy kiélvezhető vele az összes útegyenetlenség, és 3,04 méter hosszú, azaz hosszabb mint egy Smart Fortwo. Ahhoz viszont nem elég keskeny, hogy elférjen a dugóban a sorok között.

Ezzel együtt drukkolunk az Electra Meccanicának, hisz a Solo környezetbarát közlekedési formának látszik, de egyelőre nem látszik, hogy mi adná el valódi, hús-vér vásárlóknak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.