Mi baj volt a Quattróval?

2016.11.29. 16:12

Az Audi még 1983-ban alapította meg sportrészlegét, a Quattro GmbH-t. Az elnevezés logikus: a márka legfontosabb innovációja addig az állandó összkerék-hajtás bevezetése volt, és a raliversenyeken is tarolt az Audi Quattro versenyváltozata. Ennek az idén már 33 éve, és most valamiért mégis eldobják a patinás nevet. Mostantól Audi Sport néven folytatják, bár látszólag nem változik semmi más.

audisport

A cég sajtóközleménye szép áttekintést ad az Audi sportrészlegének történetéről és tevékenységéről. Részt vesznek a DTM-ben, a Formula E-ben, és privát csapatok számára szállítanak GT és TCR versenyautókat. Itt fejlesztik az R8-ast és az Audi összes sportos RS modelljét. Mindez azt sugallja, hogy nem változik érdemben semmi, sőt, azt mondják, a következő másfél évben nyolc új modelljük kerül piacra. Hibátlan sikersztori, csak a lényeg maradt ki: még mindig nem tudjuk, miért nem lehetett Quattro néven folytatni. Jelent a névváltozás bármit? Szakítanának a múlttal?

Nem tudjuk, mi lehet a válasz, a Volkswagen csoporton belül most minden mozgásban van. Az is lehet, hogy valóban minden a régiben marad, bár van abban valami baljós, hogy a sajtóközlemény az egyes Audi RS modellek fogyasztási adataival ér véget. Önmagában nem mondana sokat, de itt azt sugallja, hogy vége a benzinpazarlás éveinek, mindannak, amit a Quattro név jelentett. Meglátjuk...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.