2017.08.21. 20:46

Aki további lóerő-százak felbukkanását várta az új M5-östől, az most csalódni fog. Az előző generációban is alkalmazott 4,4 literes biturbó V8-as ugyanúgy 600 lóerős, mint a korábbi 30 Jahre M5 motorja, és az autó tömege közben alig változott. Hogy mégis gyorsabb, az az összkerék-hajtásnak köszönhető, ami mostantól elválaszthatatlan része a legsportosabb ötösnek.

Azért a motoron is igazítottak az M részleg tervezői, erre utal legalábbis, hogy a V8-as maximális nyomatéka 750 Nm-re nőtt – ez a 30 Jahre kivitelhez képest 50 Nm többlet – de az, hogy a gyorsulás 100-ra 3,9-ről 3,4 másodpercre csökkent, valószínűleg sokkal inkább az új hajtáslánc érdeme. Összkerék-hajtást kapott az M5-ös, amely gombnyomásra képes csak a hátsó kerekeket hajtani, viszont ha elöl is hajt, akkor jobban használja ki a rendelkezésre álló tapadást, mint az előző, hátsókerék-hajtású M5-ös.

Úgy néz ki, a BMW igyekszik végleg leszoktatni híveit a hátsókerék-hajtás mellett a kézzel való váltásról is, legalábbis az M5-öshöz most nem kínálnak mást, csak a ZF jól ismert nyolcfokozatú automatájának egy változatát. A manuális váltót egyébként már két generációval ezelőtt megpróbálta mellőzni a BMW, de eddig a típus hívei mindig visszakövetelték, és legkésőbb az első modellfrissítéskor újra megjelent – kíváncsian várjuk, hogy ezúttal is így lesz, vagy mostantól tényleg csak automata M5-öst kínálnak.

A komplikált hajtáslánc mellett az is csoda, hogy valamelyest csökkenteni tudtak az autó tömegén: üresen 1930 kilogrammot nyom, ami csupán 15 kilogramm fogyást jelent – ezt aligha veszi majd észre bárki. Egy dolog viszont nem változott: egyértelműen ez az 5-ös sorozat legfenyegetőbb változata, ami a nagy felniken túl az orr-részen tátongó tripla légbeömlőknek köszönhető. Ahogy az egész 5-ös széria, az M5-ös sem különbözik drámai módon az elődjétől, de az adatok és fotók alapján valószínűleg tudja, amit a vásárlói nagy része elvár tőle: a belső sáv réme, és ha kell, azért el lehet rakni keresztbe, ha ehhez előbb kell is némi gombnyomkodás.

A típusra rendeléseket már szeptembertől felvesznek – élőben is ekkor állítják ki először, a Frankfurti Autószalonon – és már a németországi árát is elárulták: 117 900 euró lesz. Az első példányokat viszont csak jövő tavasszal kezdik leszállítani.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.