A Bentaygával versenyezne a BMW legdrágább terepjárója

2017.11.15. 15:42

Épp csak bemutatták az X7-es tanulmány-változatát, de a BMW-nél már szóba került egy még nagyobb és drágább terepjáró megépítésének lehetősége. Az X8-ról Klaus Fröhlich beszélt, aki a BMW modellfejlesztését irányítja, bár egyelőre igen óvatosan fogalmazott.

x8pp

„A szektor nagyon gyorsan nő, úgyhogy látunk benne lehetőséget. Elsősorban Kínában volna hely az X8-asnak... de még nem dőlt el semmi.” - mondta. Úgy néz ki, egész pontosan még a BMW-nél sem tudják, milyen lenne az X8, csak annyi egyértelmű, hogy drágább lenne az X7-esnél is, nem is kicsivel. A Bentley Bentayga és a Lamborghini Urus árszintjén adnák az új típust, azaz messze a legdrágább szabadidő-autók közé tartozna.

Fröhlich azt sem zárta ki, hogy az X5-X6 pároshoz hasonlóan az X8 is egyfajta sportosabb X7-es lenne. „Amikor az X5-ös után elkészítettük az X6-ost, sokfelől hallottam, hogy milyen szükségtelen. Most pedig ott az X2, az X4 és az X6, olyan sportosabb modellek, amelyek igen jól működnek a kínálatunk részeként.”

Annyi bizonyos, hogy ha az X8 gyártása mellett döntenek is, a típus aligha érkezhet meg az évtized vége előtt. Még ha a szabvány CLAR padlólemezre építik is – ami valószínű, hisz az összes nagyobb modelljük ezen alapul mostanság – három évet biztosan elvisz a fejlesztés, tesztelés és finomhangolás egy olyan termék esetében, amely csak akkor működhet jól, ha a lehetőségekhez képest hibátlan. Jelenleg egyébként az X7-es bevezetése a következő fontos feladat, egy olyan modellé, amelynek az Audi Q7 és a Mercedes GLS ellenében kell helyt állnia a piacon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.