Valkyrie AMR Pro, igazi profiknak

2017.11.16. 15:12

Egy átlagautónál érthető, ha a gyártó készít egy versenyváltozatot, de a Valkyrie, amelyet az Aston Martin és a Red Bull Racing együtt fejlesztett, eleve több mint 900 lóerős, és erre kívánnak rátenni még egy lapáttal.

Eddig csupán néhány vázlatot mutattak az AMR Pro változatról, és a különbség nem olyan feltűnő az utcai gép prototípusához képest. A gyáriak szerint egy kicsit más lesz az autó aerodinamikai kialakítása – bár már az utcai modellé is elég radikális a kabin körül és alatt kialakított légcsatornákkal – amivel a karosszériára ható leszorítóerőt igyekeztek még tovább fokozni. A 6,5 literes V12-es Cosworth motor is nyer még néhány lóerőt, bár a pontos adatokat nem ismerjük.

Egyértelműen ezt szánják a Valkyrie leggyorsabb változatának, és egyben az AMR Pro almárka egyik alapkövének. Valószínű, hogy ez lesz a legdrágább modell a brit sportkocsigyártó kínálatában: a tervekben 25 pálya-változat elkészítése szerepel, és állítólag 3 millió angol fontnál, azaz egymilliárd forintnál is többet kérhetnek egy-egy darabért. Később persze a kevésbé drága Aston Martinokból is készülhet tovább tuningolt, csak pályán használható AMR Pro változat, de a sorozat alapozását a kínálat tetején kezdik.

A többi Valkyrie változathoz hasonlóan a csúcsmodell is viszonylag messze van még a szériagyártástól. Egyelőre csupán a fejlesztését kezdték meg – a képek sem többek egyszerű vázlatnál – és az első példányokat várhatóan csak 2020-ban szállítják le.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.