Ezek az autók veszítenek a legtöbbet az értékükből

2018.06.16. 15:28

Az amerikai iSeeCars.com összegyűjtötte, milyen autókon van a legnagyobb bukó az első három évben. Tarolnak a prémiumok, de van egy-két meglepetés is.

ezeken-az-autokon-lehet-a-legnagyobbat-bukni

Az lista első helyén a BMW 5-ös végzett. Az USA-ban egy hároméves példány átlagosan szűk 31 ezer dollárba kerül, ami azt jelenti, hogy mára több, mint a felét elveszítette az újkori értékének. Mivel az újabb 5-ös még csak alig múlt egy éves, valószínűleg az előző, F10-es modellről van szó. A BMW elvitte a negyedik helyet is a 3-as sorozattal, ott 49,8%-os a bukó.

Sokkal érdekesebb, hogy a második helyre a Volkswagen Passat került. A Volkswagen mindig is küzdött az amerikai kontinenssel, ha a szedánjairól volt szó, de a Passat 50% feletti értékcsökkenése és az a tény, hogy a Jetta is befért a top 10-be, kicsit meglepő.

A dobogó harmadik fokára a Mercedes-Benz E-osztály gurulhatott be. A felső-középkategóriás szedán kétszer többe került újonnan, mint amennyit manapság ér a használtautó-piacon. A top tízbe azért befért még néhány amerikai belpiacos modell is, nézzék csak:

 Helyezés  Típus  Egy három éves  használt átlagára  Értékvesztés
 1.  BMW 5-ös széria  30,846 $ 52,6%
 2.  Volkswagen Passat  14,906 $  50,7%
 3.  Mercedes-Benz E-osztály  34,010 $  49,9%
 4.  BMW 3-as széria  24,024 $  49,8%
 5.  Ford Taurus  18,098 $  49,7%
 6.  Chrysler 200  14,011 $  48,4%
 7.  Volkswagen Jetta  13,157 $  48,1%
 8.  Audi A3  21,120 $  47,9%
 9.  Cadillac SRX  26,291 $  47,2%
 10.  Buick Enclave  26,620 $  46,8%
           

Az iSeeCars összesen 4 millió autó adatait használta fel a kutatáshoz és az igazságosság kedvéért a végső számlálásnál hat százalékos inflációs értéket vettek alapul, valamint kizárták azokat a típusokat, amelyekből 4000-nél kevesebb kelt el a vizsgált időszakban (2015/2018. január-május). A portál szerint a magas értékvesztésért sokkal inkább egy trend, mintsem konkrét indok a felelős. Úgy vélik, az egyre népszerűbb lízingkonstrukciók miatt az emberek sűrűbben váltanak autót a prémium kategóriában, ami lejjebb nyomja a használt piaci árakat.