Repülőgépgyárat venne a Mitsubishi

2019.06.10. 13:54

Bár a személyautógyártásban egy ideje nem találják a helyüket, a Mitsubishi-konszern egy másik ága, a Mitsubishi Heavy Industries él és virul, olyannyira, hogy épp megvenné a Bombardier vasút és repülőgépipari konszern CRJ (sugárhajtóműves regionális gépek) üzletágát.

Egy CRJ 1000-es Bombardier
Egy CRJ 1000-es Bombardier

A Mitsubishi-konszern nemrég dobta piacra első polgári utasszállító repülőgépét az 1960-as évek óta, a Mitsubishi Regional Jet regionális hatósugarú repülőgépet, aminek a fejlesztése nagy csúszással és sok problémával folyt. Talán emiatt könnyebb útnak látják, ha a jövőben egy ezen a piacon már bejáratott vállalatot olvasztanak magukba. Az Air Current repüléstechnikai hírportál már korábban is beszámolt a japánok Bombardier-val folyó akvizíciós tárgyalásairól. A portál értesülése szerint a megállapodást az idei párizsi légiipari kiállításon jelentik majd be a felek, a Bombardier most nem is kommentálta a Mitsubishi bejelentését.

bg

A Bombardier tavaly novemberben adta el turbólégcsavaros utasszállító repülőgép üzletágát a Viking Air vállalatnak és akkor jelezte egyúttal azt is, hogy vizsgálja a sugárhajtóműves CRJ regionális gépeket gyártó és veszteséges üzletág esetleges értékesítésének a lehetőségét is. A kanadai vállalat pénzügyi nehézségek miatt 2017-ben adta el középhatótávú C-Series repülőgép programjának többségi részesedését az Airbusnak. A korábban Bombardier CS100 típusjelű, jelenleg Airbus A220-100 típusjelű repülőgépeket gyártó CSeries Aircraft Limited Partnership (CSALP) vállalatban az Airbus 50,01 százalék, a Bombardier 31 százalék, az Investissement Québec 19 százalék részesedéssel rendelkezik.

Amennyiben a Mitsubishi megvásárolja a Bombardier CRJ üzletágát, azzal komoly konkurenciát támaszthat a brazil Embraer repülőgépgyárnak, amelynek 80 százalékát amúgy a Boeing tervezi megvásárolni.