Elkészült a hibátlan Porsche 917-másolat

2020.03.21. 07:55

A két brit mérnök által alapított Icon Engineering egy véletlen folytán jutott hozzá a Porsche 917K karosszériaelemeinek tökéletes másolatához. A kész burkolat alá gyakorlatilag új sportkocsit kellett tervezni, ezen dolgoztak az elmúlt durván kilenc évben, és most itt a végeredmény. A tervek szerint többet is készítenek majd, egy eredeti 917-eshez képest gombokért, akár rendszámozható kivitelben is.

A vállalkozás szerint az autójuk 95%-ig hű az eredeti 917K-hoz. A vázszerkezet például hasonló felépítésű, de nem alumínium csövekből épült, mint az eredeti versenyautóké, hanem 220 króm-molibdén ötvözetű, vékony falú acélcsőből. Így vagy 90 kilogrammal nehezebb lett, viszont sokkal olcsóbb a gyártása, egyszerűbb javítani vagy módosítani, és sokkal merevebb is, mint a gyári váz. Ezen felül a hatóságok megkövetelték egy gyűrődőzóna kialakítását az autó orrában, és van néhány, az utcai használat miatt szükséges plusz apróság is, például irányjelzők, féklámpa, állítható tükrök.

A motor sem a gyári, mivel jelenleg egy használt, de működő 12 hengeres léghűtéses Porsche motor ára jelenleg több százezer euró lenne, újonnan pedig úgy 1,4 millió euróért hajlandó építeni egy német cég. Így az egyszerűség kedvéért egyelőre egy 3,6 literes léghűtéses hathengeres Porsche motort építettek be, ami egy 964-es sorozatú 911-esből származik, és 295 lóerőre növelték a teljesítményét. Állítólag mérlegelik a lehetőségét annak is, hogy maguk építsenek 12 hengerest két hathengeres Porsche bokszermotorból, de előbb néhány hathengeres autót szeretnének eladni, hogy megteremtsék a projekt anyagi hátterét. Az 1969-es 917K 4,5 literes gyári motorja egyébként 520 lóerő körül adott le, amit manapság már egy léghűtéses hathengeressel is meg tudnak közelíteni.

A tervekben egyelőre két változat szerepel: 95 ezer angol fontért a hajtás nélküli autót kínálják, ebbe tényleg olyan motor és váltó kerülhet, amilyet a gazdája szeretne – az acél csővázat ráadásul nem olyan nehéz módosítani egy nagyobb blokkhoz – míg nagyjából 200 ezer fontba kerül majd a kulcsra kész hathengeres, Nagy-Britanniában utcán is használható kivitel. Ahhoz képest, hogy egy eredeti gyári versenyautóért három éve 14 millió dollárt adtak egy árverésen, és egy romosabb állapotúért is elkérnek 4-5 milliót, nem is rossz ajánlat.