Az Audi kiszáll, egyedül maradt a BMW a DTM-ben

2020.04.28. 17:03

A tavaly még három márka küzdött a futamgyőzelmekért a DTM-ben, de mivel az Aston Martin már az év elején bejelentette, hogy kiszáll, az Audi pedig most hozta nyilvánosságra a döntését, a BMW-n kívül más nemigen állhat rajthoz jövőre.

Az Audi eddig stabil résztvevője volt a sorozatnak: a 2000-ben alapított Deutsche Tourenwagen Masters-ben először az Abt tuningolta TT kupéval jelentek meg, de 2004-től már gyári csapatot indítottak. A sorozat ezek után évekig az Audi-Mercedes párharcról szólt, amelyhez a BMW 2012-ben csatlakozott.

Az Audi kifejezetten sikeres volt a DTM-ben, 11 egyéni és 12 csapatbajnoki címet, 114 futamgyőzelmet és 345 dobogós helyezést szerzett. Ám a hivatalos indoklás szerint a cég a jövőben a környezettudatosabb versenysorozatok felé fordul, elsősorban a Formula E-re koncentrálnak a továbbiakban.

A sokáig igen stabilnak tűnő DTM felett egyébként 2018 óta gyülekeztek a felhők, amikor a Mercedes, amely a sorozat kezdete óta jelen volt, kiszállt, és átadta a helyét, illetve az autóit felkészítő HWA tuningcég szaktudását az Aston Martinnak. Talán lendületből még ment volna a sorozat néhány évig ebben a felállásban. Ám az Aston Martin anyagi gondjai és januári kiszállása, valamint az a tény, hogy a koronavírus-járvány kapcsán nem indult el a szezon, és az autógyárak költségvetése is szűkösebb az autóipar márciusi és áprilisi leállása miatt, biztosan siettette a véget.

Az érdekes kérdés most az, hogy a Gerhard Berger vezette szervezők mit lépnek. Egy BMW házibajnoksággal biztosan nem lehet fenntartani az érdeklődést. Azaz vagy sikerül behívni más márkákat – erre a japán SuperGT bajnoksággal valamelyest harmonizált szabályrendszer teremt lehetőséget – vagy valami mást kell kitalálni. Lehetőségként felmerül még, hogy a gyártóktól megveszik a meglevő versenyautókat, és csak privát csapatoknak írnak ki bajnokságot.

Ugyanakkor egyesek szerint ez lenne a tökéletes alkalom a DTM teljes megújítására, egy olyan szabályrendszerrel, amely olcsóbb, egyszerűbb, és környezetkímélőbb autókkal ismét vonzóvá tenné a gyártók számára a szériát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.