Elkészültek az első üzemanyagcellás Hyundai teherautók

2020.07.10. 08:47

Az Xcient nevű modellről először két éve hallottunk, és mostanra a Hyundai meglépte, amit számos más gyártónak még nem sikerült: sorozatban gyárt üzemanyagcellás, hidrogén-hajtású nehéz teherautót.

Egyelőre tíz példányt indítottak útnak Szöulból: ezek mind merev vázas, 9,7 méter hosszú és 9,8 tonnás saját tömegű teherautók, amelyek önállóan19 tonna szállítására alkalmasak, pótkocsival együtt pedig legfeljebb 36 tonnával terhelhetők.

A hajtásrendszer két, egyenként 95 kW teljesítményű üzemanyagcellából, egy 73,2 kWh-s akkumulátor-csomagból és egy 475 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorból áll. A teherautóban 32 kilogramm hidrogén tárolására van lehetőség 350 bar nyomású tartályokban, ami nagyjából 400 km megtételére elegendő. A tartályok újratöltése viszont elég gyorsan megy, a gyáriak szerint 8-12 percnél nem vesz igénybe többet.

A Hyundai terveiben 2025-ig mintegy 1600 ilyen teherautó leszállítása szerepel, de ezek közül az idén mindössze 50 példányt terveznek elkészíteni. Ezek mind Svájcban állnak szolgálatba különféle flottaüzemeltetőknél, a használatba vételük szeptemberben indulhat.

Nem a Hyundai az egyetlen, amely üzemanyagcellás teherautókat fejleszt: a Volvo Trucks és a Daimler AG például közösen dolgozik egy hasonló hajtásrendszeren, de az amerikai Nikola és az Iveco, a Toyota haszonjármű-gyártó márkája, a Hino, illetve a szingapúri Hyzon is ugyanebbe az irányba fejleszt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.