Az ős-Land Rover tovább él, rendszámos versenygépként

2020.11.04. 11:54

Bár a Bowler CSP 575 nevű gépe szélsőséges rali-tuningnak tűnik, amióta a Jaguar Land Rover felvásárolta a kis céget, tulajdonképp gyári Land Rovernek is tekinthető. És mint ilyen, feltámasztja az ős-Land Rovert, hiszen a karosszéria burkolóelemeit a Defender 110-esből vették át, ahogy ez a Bowlernél egyébként is szokásos.

Ez az autó annyiban tér el a korábbi Bowler modellektől, hogy rendszámos, utcai használatra tervezték, bár mindennapi járműnek azért elég szélsőséges. A típusjelzésében szereplő 575-ös szám ugyanis a lóerők számát jelzi, amit az ötliteres, kompresszoros V8-as motorból hoztak ki: így lehetséges, hogy az ős-Defendernél egyébként látványosan alacsonyabb, és szélesebb futóművű modell a gyáriak becslése szerint 4 másodperc körüli idő alatt érheti el a 96 km/h-s sebességet.

Az autó egyébként hivatalosan a Jaguar Land Rover egyedi igények kielégítésére létrehozott SVO részlegének kínálatát gazdagítja majd – az SVO irányítja a Bowler műhelyt is – és kézzel készül majd, úgy évi 10-12 példányban, 200 ezer font körüli áron.

Az autó egyébként a Bowler saját fejlesztésű műszaki alapjaira épül – ezt Cross Sector Platformnak, vagy röviden CSP-nek hívják – amelyet eredetileg tereprali-versenyautókhoz dolgoztak ki, és azon kívül, hogy eleve a Defender karosszériaelemeihez tervezték, kimondottan könnyű autók építhetők rá.