Ismét készült egy kombi-forma Ferrari
A kenyereskocsi – Breadvan – becenevű, 1961-es Ferrari átépítés legalább akkora legenda lett, mint a gyári autók bármelyike – ennek mintájára készült most egy hasonló terv, Breadvan Hommage néven.
![](https://kep.index.hu/1/0/3639/36394/363944/36394419_7a0b8571b2a823a27b57e8d504acefad_wm.jpg)
Az alap itt egy Ferrari 550 Maranello, ezt szabta át a Nils van Roij Design, amelytől már korábban is láthattunk néhány hasonló jellegű tervet, például háromajtós Range Rovert, kombi Teslát és Rolls-Royce Wraith-ből épített shooting brake-et.
![](https://kep.index.hu/1/0/3639/36394/363944/36394421_092b543dc011f815f2993a4420651abd_wm.jpg)
A tervező láthatóan nem csak az 550-es farát alakította át a Breadvan mintájára, de az orr-részen is hasonló nyílásokat alakítottak ki, mint amilyenek az eredeti versenygépen találhatók. Az összhatás kifejezetten egyedi: a Breadvan Hommage olyan autó, amelyhez hasonlók sem nagyon futnak sehol a világon.
Az eredeti Breadvan egyébként Giovanni Volpi gróf megbízásából készült egy Ferrari 250 GT SWB alapjaira, azzal a céllal, hogy a hosszú távú sportkocsiversenyekre ütőképes versenygépe legyen a gróf által alapított Serenissima csapatnak. A sajátos formájú karosszériát Giotti Bizzarrini és Piero Drogo elképzelései alapján alakították ki: alacsonyabb, és kisebb légellenállású lett volt a gyári Ferrari 250 GTO-énál is.
![](https://kep.index.hu/1/0/3639/36394/363944/36394423_d9a898e090b79fc9c9168c3ca93ae08a_wm.jpg)
Az áhított Le Mans-i győzelem ugyan elmaradt, de más versenyeken elért dobogós helyezések és kategóriagyőzelmek sora bizonyítja, hogy a Breadvan karosszéria koncepciója, furcsasága ellenére, helyes volt.
A modern utánérzés célja persze teljesen más: az alkotók szerint afféle stílusgyakorlat, és úgy látszik, az eredetihez hasonlóan egyedi példány marad. Az új karosszériaelemeket az olasz sportkocsi-felújítással foglalkozó Bas van Roomen műhelyben készítették, az eredetihez hasonlóan alumíniumlemezből, kézi munkával. A mechanikus részeket viszony érintetlenül hagyták, így az 1,7 tonnás autót a gyári, 5,5 literes, 478 lóerős V12-es hajtja.
![](https://kep.index.hu/1/0/3639/36394/363944/36394425_b10147407c814abea031f9092a8fa487_wm.jpg)
Azt egyelőre nem tudni, hogy mi lesz az egyedi autó sorsa: úgy néz ki, elsősorban demonstrációs céllal készült, hogy bemutassa a holland formatervező stúdió, és a köré szerveződött autóépítő cégek képességeit.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)