690 lóerős versenytechnika a Clubsport 25

2021.08.08. 07:16

Limitált kiadással ünnepli a negyedszázados együttműködését a Porsche és a Manthey-Racing, az eredmény a versenyre kihegyezett, de stílusos Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 lett, amelyből összesen 30 darabot gyártanak, az ára pedig 620 ezer dollár, azaz 186 millió forint lesz, ezzel a 478 ezer dolláros 911 GT2 RS clubsport és a 823 ezer dolláros modern 935-ös közötti űrt hivatott betölteni - utóbbi gyakorlatilag tömegtermék a maga 77 darabos szériájával.

A Clubsport 25 több modelltől kölcsönöz: a 690 lóerős, ikerturbós 3,8 literes motor és a hétsebességes PDK duplakuplungos automata váltó az utcai 911 GT2 RS-ből, a változó áttételű elektromos kormányzás pedig a drágább testvérből, a 935-ből származik, a versenypedigrét eközben az állítható verseny-felfüggesztés, a karbon karosszériaelemek, az adat logger és a Porsche stabilitás-menedzsment rendszere (PSM) jelzi, a lecsupaszított belső tér az magányos Recaróval és a bukócsővel szintén a sima Clubsportéval egyezik meg.

A motorsportos együttműködésre az autó festésével emlékeznek, az élénkzöld részek a funkcionális aerodinamikai elemeket hangsúlyozzák, hasonló mintázatot a Manthey Grello becenevű GT3 R-jén láthatott a közönség. Érdekesség, hogy a Porsche az autóval technikailag saját magát ünnepli, hisz 51 százalékos részesedése van a Manthey-Racingben. Az autó további sajátossága, hogy egyedi első lökhárítót kapott, ami lehetővé teszi a középen elhelyezett hűtőt, ezáltal a felszabaduló oldalsó légbeömlők az első fékekhez terelik a levegőt.

Az átalakítások nem értek véget ennyivel, a hattyúnyak-spoilernek újak a konzoljai, új szellőzőnyílások találhatók közvetlenül a hátsó ablak mögött, a diffúzor és a kipufogó is át lett dolgozva, de még az első lámpák is újak, integrálták beléjük az indexlámpákat. A rengeteg apró részlet és a kis példányszám miatt valószínűleg értékes gyűjtői sorozat lesz a Clubsport 25-ből, a versenypályákon aligha találkozunk majd velük.