A B csoportos Audi Quattróra nem alaptalanul lehet mondani, hogy a világ egyik leghíresebb és legmeghatározóbb versenyautója. Ez nem véletlen, hiszen az Audi alaposan átrendezte az erőviszonyokat, amikor elsőként alkalmaztak sikeresen összkerékhajtást a versenysportban.
Úgy tűnik, hogy a brutális kinézetű Quattro ma is alkalmas a csapásmérésre, ha lehetőséget kap rá. Most a Race of Champions, vagyis bajnokok versenye nevű sorozat svédországi, havas futamán indultak el a legendás Audival.
Az ellenfele az amerikai Nitro Rallycross csapat elektromos versenyautója, az FC1-X, amit a csapat számára az Olsbergs MSE és a QEV Technologies fejlesztett. Az adatai alapján gyakorlatilag semmi esélyt nem hagy az öreg Audinak: az FC1-X teljesítménye elképesztő 1070 lóerő, amihez hasonlóan elmebeteg 1100 Nm-es nyomaték párosul. Ami talán még ezeknél az adatoknál is beszédesebb: az FC1-X 1,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
De ez csak papírforma, ami a versenysportban sokszor semmit nem jelent. Az Audit egyébként a sportág legendája, a 75 éves Stig Blomqvist vezette. A két pálya eltérő vonalvezetése miatt a futam állását menet közben nehéz megítélni, csak a célvonal előtti métereken ér újra egymás mellé a két autó.
Látszik, hogy nem kímélték a technikát, mindkét géppel határon autózva körzőzik végig a pályát. Végül, ha nem is sokkal, de a közel 40 éves Quattro és szintén nem éppen fiatal titán pilótája behúzta a győzelmet. Az Audi emberfeletti, öthengeres üvöltése és ez a váratlan győzelem egészen biztosan rengeteg ember arcára rajzolt egy kicsit kaján vigyort. Az enyémre biztosan.