Ez a szétreszelt 458 valójában egy LaFerrari
Beköszöntött a hibrid szupersportautók korszaka a 2010-es évekre, ekkoriban kezdték fejleszteni a Porsche 918 Spydert, a McLaren P1-est és a Ferrari LaFerrarit is, melyekkel minden vállalat megmutathatta, hogy a hibrid hajtás nem csak a spórolásra, hanem a teljesítmény növelésére is hatékonyan bevethető. A LaFerrari hajtását többek között ebben a szétfaragott 458 Italia prototípusban tesztelték.
![](https://kep.index.hu/1/0/4253/42533/425339/42533992_a75e2515d91dc4b244966b891f02ca3e_wm.jpg)
Nem csak a Pininfarina formatervektől, de a hagyományos hajtástól is elszakadt a Ferrari a LaFerrarival, mely elődeihez hasonlóan középmotoros lett, de az önmagában 800 lóerős, 6,3 literes szívó V12-es mellé KERS rendszer ad további több mint 160 lóerőt. Ezt a hajtást szerelték be az M6 nevű korai öszvérbe, melyet a 458 Italia alapjaira építettek.
![](https://kep.index.hu/1/0/4253/42533/425339/42533994_4717f5b00c58f9d3b34e17cc1c8679fa_wm.jpg)
Matt fekete fényezése a rátehető álca nélkül önmagában is árulkodó, de az autó karosszériáját több ponton is túlnő a cipőkanállal belepasszírozott technika. A hátsó sárvédőkön például lehajtható nyílásokat alakítottak ki, hogy könnyebben hozzáférhetőek legyenek az egyes alkatrészek.
![](https://kep.index.hu/1/0/4253/42533/425339/42533996_505f7042e5ec7bf89616e3de035b3a7f_wm.jpg)
Míg a széria LaFerrari magja egy szénszálas monocoque, addig itt a 458-as alumínium vázát alakították át, hogy beférjen a V8-as helyére a 12 hengeres motor és a hibrid rendszer, aminek narancssárga vezetékei egyértelműen láthatóak a hálókon keresztül is. Az autót 2011 májusa és 2012 decembere között használták fejlesztési prototípusként az olyan mechanikai alkatrészek próbájához, mint a hajtáslánc, a fék és futómű, valamint az ESP. A Maranellóban épített szerzet több újság kémfotóin is felbukkant, de nyúzták a híres Nürburgringen is.
![](https://kep.index.hu/1/0/4253/42533/425339/42533998_d404d2945933513d19e9a64d8e4b7d79_wm.jpg)
Hűséges ügyfeleinek mindig szívesen kedveskedik a Ferrari hasonló különlegességekkel, ezért a prototípust nem megsemmisítették, hanem 2016 júliusában értékesítették. Persze, azzal a feltétellel, hogy soha nem kap majd rendszámot, így inkább kiállítási tárgyként funkcionál. 3322 kilométer van az órájában, ami az ilyen autóknál aligha jelent valamit, de a Ferrari Classiche tanúsítvány igazolja, hogy valóban a csúcsot jelentő szupersportautó korai változata lakik a 458 szétfeszített karosszériája alatt.
Visszapillantó
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)