Angliában már elbúcsúzott az Insignia, utód nélkül

2022.05.18. 05:55

Az Insignia az utolsó modell, amelyet még a General Motors korszakból tartottak meg az Opelnél, de ez is egyértelműen a pályája végéhez közeledik.

vinsignia

Ezt jelzi, hogy a Vauxhall épp most szabadult meg tőle: azt mondják, őszig még gyártásban lesz, hogy le tudják szállítani a rendeléseket – ezt a típust is sújtja az alkatrészhiány – de új rendeléseket már nem vesznek fel. A márka vezetője, Paul Wilcox szerint rövidebb távon nem is tervezik az utódlását, bár valószínű, hogy a Vauxhall is megkapja majd azt a nagy elektromos szabadidő-autót, amely a pletykák szerint az évtized közepe táján veheti át az Opel csúcsmodell szerepét.

Az Insignia angliai eltűnése jól illik abba a folyamatba, amely az ilyen, öt méter körüli, de nem prémium-kategóriás szedánok elntűnésének irányába mutat. Ezek az idők során egyszerűen túl nagyra nőttek: az utóbbi évtizedben egyre inkább csak a céges és állami eladások tartották életben a kategüriát, magánember ilyesmit egyre kevésbé vásárol. Aki mégis, inkább választ prémium-márkát, vagy magasabb építésű, SUV-jellegű autót, és úgy néz ki, mostanra a flottás értékesítések sem akkorák, hogy fenntartsák a kategóriát.

Így mostanság tűnt el a piacról a Ford Mondeo, a Citroën C5 és a Renault Talisman is – az sem lenne meglepő, ha néhány éven belül teljesen eltűnne a kategória, ahogy mára az egy számmal nagyobb szedánokból – a Ford Scorpio, az Opel Omega vagy a Peugeot 607-es kategóriájából – sem maradt hírmondó sem.