Közönségkedvenc Hyundait nyír ki az Euro7

2022.12.12. 16:50

Legkorábban 2025-ben várható, hogy életbe lép az eredetileg sokkal keményebb kitételekkel induló, a kezdeti szigor helyett végül valamivel életszerűbbre tárgyalt Euro7 környezetvédelmi szabályozás. Az engedmény azonban nem azt jelenti, hogy az előírások nem nyírnak ki néhány modellt a piacon. Az egyik ilyen fájdalmas típus úgy tűnik, hogy a Hyundai i30 N lesz.

Az utóbbi évek egyik titkos jóautó-tippje, a - Performance csomag nélkül - 250 lóerős hatch a TC körül is elég jó renoménak örvend. Göbölyös Zsolt és Sturcz Anti is leírta, hogy ez bizony jó cucc, de Szentkuti kollégából is kiszakadt egy alig észrevehető sóhaj, amikor bedobtam, hogy miről írok éppen.

Albert Biermann a CarExpertnek adott interjút, ahol elejtette, bizonyos piacokon már csak rövid ideig lesz kapható az i30 N. Ezek közül a “bizonyos piacok” közül külön kiemelte Európát, ahol - így fogalmazott - jó esély van rá, hogy befejezik a modell értékesítését. Az i30 N, a kétliteres turbóssal tehát megy, azt viszont megerősítette, hogy az i20 N-nel és a Kona N-nel, amik az 1.6-os turbós motort használják, még hosszú távon terveznek.