Amit feldobsz, leesik, a Lada Niva gyártása pedig akkor sem áll, ha épp kiesnek a nyugati beszállítók. 1977-óta megoldják máshogy is, így 2023-ban is frissül az immár Legendnek hívott terepjáró. A hazai piac láthatóan másra sem vágyik, mint egy dobozos vagy platós Nivára.
![Lada-Niva-Legend-Van-4s](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4722/47228/472285/47228556_3600910_79bb340a779f1660b783b5b4a3a9007b_wm.jpg)
A Ladánál a kérdőjeles összeszerelési minőség és a photoshopos sajtófotók stílusa is legalább olyan szilárd állandó, mint a Niva gyártása. A világ első önhordó-karosszériás terepjárója 46 éve létezik, és a nemzetközi piacon forgalmazták Bushman, Cossack, Super 4×4, Turist, Fora, Job, Taiga és Sport néven is. Aztán persze ott a Niva Legend is.
A kisteherautó minden konfigurációban 4440 mm hosszú a 2850 mm-es tengelytávon, és a képek tanúbizonysága szerint szigorúan kétajtós. A hasmagasság 15 colos kerekeken 205 mm, míg a sportosnak szánt 16 colos alufelnikkel 240 mm.
![](https://kep.index.hu/1/0/4722/47229/472295/47229572_bb922ddf94f7090cff05a41ab8eba1dd_wm.jpg)
Minden a helyére került. A Lada mérnökei megerősítették a vázat, így az új generációs Legend mostantól konfigurációtól függően 640 és 800 kiló közt terhelhető. 1-3,5 köbméter rakomány fér bele, bár a legnagyobb természetesen kétszemélyes lesz. Az üvegszálas doboz kidolgozása pedig önmagáért beszél.
![](https://kep.index.hu/1/0/4722/47229/472299/47229982_9002a371877ce0250476661ca25d9813_wm.jpg)
Ami garantáltan változatlan maradt, az a 82 lóerős 1,7-es benzinmotor 129 Nm nyomatékkal, a zárható differenciálművel és a felezővel párosítva. Oroszország autóipara pont ennyit tud felmutatni 2023-ban.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)