A BMW bemutatta 600 lóerős ikreit

2023.02.22. 13:04

Az új BMW X5 M és X6 M kizárólag Competition kivitelben lesz elérhető, a motorháztető alatt egy 617 lóerős lágy hibrid hajtáslánccal. A belső égésű részt egy új dupla turbós V8-as adja, mely 750 Nm-es maximális nyomatékát rendkívül széles tartományban, 1800 és 5800-as fordulat között adja le. Ebben segítségére lesz a nyolcsebességes Steptronic váltóba integrált apró, 12 lóerős villanymotor is, melyet egy 48 voltos akkumulátor lát el árammal.

P90495450

Mindkét modell megkapja a BMW xDrive összkerékhajtását, és egy speciális aktív hátsó difit, mely a dinamikus menetstabilizátorral együttműködve hivatott a lehető leghatékonyabban az útra vinni a lóerőket. A BMW itt kiemeli, hogy a két rendszer eddig egymástól függetlenül működött, most először fordul elő, hogy aktívan segítik egymás munkáját.

A jobb irányíthatóság kedvéért előre dupla keresztlengőkaros, míg hátra ötlengőkaros felfüggesztés kerül, de nő a kasztni szilárdsága is. A rövid fékút érdekében előre hat-, hátra egydugattyús fékek kerülnek 15,6 és 15 hüvelyk átmérőjű tárcsákkal. A fékrendszer további érdekessége, hogy két különböző “pedálérzet” is kapcsolható lesz hozzá: az első beállítás inkább a kényelmre helyezi a hangsúlyt, míg a második esetében jóval direktebb fékhatás várható.

Szintén mindkét változatban elérhető lesz egy “M menü”, melyben a motor, a kormány, a felfüggesztés, a fékek és az xDrive rendszer beállításait hangolhatjuk kedvünknek és a szituációnak megfelelően. A beállításokat el is menthetjük, és hozzárendelhetjük két erre hivatott gomb valamelyikéhez, hogy bármikor elérhetőek legyenek.

A belső tér is alapos frissítésen esett át. A BMW szerint “friss, nyitott és korunkhoz illeszkedő” a dizájn, melynek elmondásuk szerint a szívét-lelkét egy hajlított kijelző adja, mely a “tipikus M műszerfalat” modern érzéssel ruházza fel.

Az új BMW X5 M és X6 M modelleket a márciusban mutatják be hivatalosan, a gyártás pedig áprilisban veheti kezdetét a gyártó spartanburgi gyárában.