Itt az új elektromos Hyundai Kona, mert csíklámpa kell neked

2023.03.07. 11:13

A Hyundai 11 új elektromos modellt fog piacra dobni 2030-ig, a Kona új villanyos generációja pedig egy 4355 mm, vagy az N Line felszereltség esetében 4385 mm hosszú SUV a B-szegmensben. A hat centis tengelytávnövekedés tehát kettő és fél híján húsz centit növelt a Kona teljes hosszán az első generációhoz képest.

53867-All-newKONAElectric

Letisztultabb, a kalandokat ígérő karosszériaelemeket ügyesebben integráló formával, valamint elől-hátul a lehető legkeskenyebb csíklámpákkal támad az új Kona, elektromos formában két hajtáslánccal kínálva. Hátul immár 466 literesre bővíthető a csomagtér, míg az első tárolórekeszbe 27 liternyi cucc fér.

Az elsőkerékhajtású SUV 400 voltos rendszere 41 perc alatt gyorstölthető tízről nyolcvan százalékra, miközben a normál akkumulátor kapacitása 48,4 kWh. A WLTP szerinti 490 kilométeres hatótávot ígérő verzió ezzel szemben 65,4 kWh kapacitású.

A 255 Nm-es csúcsnyomaték fix az első tengelyen át, de míg a kisebb akkumulátorhoz 155 lóerős motor társul, a nagyobb 214 lóerőből oldja meg a hatékonyabb közlekedést.

Összességében 17,5 centit nyúlt a Kona, míg szélességben 2,5, magasságban pedig 2 centiméter lett a püffedés. Ez nyilván nagylelkűbb láb- és fejteret eredményez, miközben a Hyundai a legújabb aktív biztonsági és kényelmi rendszereivel is megszórta a második generációt.

Az új Kona az elől utazókat 12,3 colos panoráma érintőképernyővel, a hátul ülőket pedig szimplán több hellyel csábítja. Ezen túl ott van még a Hyundai ADAS-rendszere (SmartSense Advanced Driver Assistance System) (ADAS), amiben az automata vezetési és parkolási funkciókon túl az összes ütközésvédelmi és egyéb kamera-alapú funkció is megvan.

Egyre több opció jelenik meg a piacon ebben a méretben, ám az biztos, hogy a Hyundai és a Kia együtt nagy szeletet kíván harapni a B-szegmenses crossover tortából.