Záporoznak az olcsó elektromos autók

2023.03.18. 09:43

Az újjászületett, immáron kínai érdekeltségű MG személyautóinak magyarországi forgalmazását fél évvel ezelőtt, 2022. szeptember 17-én indította el. Az eddig főleg  SUV-ket kínáló  márka a mai napon az  AMTS  keretében mutatta be első elektromos modelljét, az MG4 Electric nevű hatchbacket.

Régóta tudjuk, hogy lesz, de most hivatalosan is bemutatkozott a Volkswagen várva várt, olcsó elektromos autója. Az új modell az ID.3 alatt helyezkedik el, és bár a legutóbbi pletykák a Golf nevet emlegették, a gyártó végül az ID 2all elnevezés mellett döntött. Az ígéretek szerint az új modell "olyan tágas lesz, mint a Golf, és olyan megfizethető, mint a Polo." Ennek megfelelően a belépőszintű modell árát 25 ezer euró (9,8 millió forint) alá tervezik.

Folytatja villanyosítási terveit az Audi, melynek keretében minden főbb szegmensben szeretnének egy elektromos autót 2027-ig. Ennek hála érkezik majd az A3 elektromos utódja is, melyet most Oliver Hoffman technikai igazgató is megerősített.

A koreai gyártó közzétette az első hivatalos képeket az elektromos meghajtású, nagyméretű SUV-ről, a KIA EV9-ről. Az autó megjelenését az “Egyesült Ellentétek” fantázianévre keresztelt formanyelv szerint tervezték meg, azzal a kiemelt céllal, hogy minden korábbinál különlegesebb formát hozzanak létre.

Mégis, hogyan néz ki ez az autó? Kinek juthatott eszébe egy ilyen formát papírra vetni? Valóban, a Hyundai legújabb elektromos modelljének, az Ioniq 6-nak a formája finoman szólva is megosztó. Ismerek olyat, aki rajong érte (csak, hogy befújjam: Karotta), míg mások megdöbbenten meresztik a szemüket a sajtóban megjelent első fotók láttán.

Hosszú évek találgatása, kitartó sejtelmei és titokzatos nürburgringi tesztelések után megérkezett a megerősített hír, valóban jön a villanyhajtással kiegészített 911-es. Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója a brit CAR Magazine számára adott interjút, amiben többek között kitért az érkező, 2023-as modellekre, a Cayenne fölé pozícionált, teljesen elektromos meghajtású, hétszemélyes SUV-ra is.

A világ egyik legnagyobb villanyautó-gyártója, a BYD új európai gyárának keres helyet. Nagy-Britannia kiesett a versenyből, Magyarország mellett többek között a lengyelek is szeretnék megszerezni a beruházást.