Kell egy új LaFerrari utascella? Semmi gond, 380 millió lesz!

2023.12.12. 05:56

A LaFerrari már újkorában sem volt olcsó: a hibrid szupersportautóért körülbelül 1,4 millió dollárt, azaz közel félmilliárd forintot kértek. Ez se kevés, de az elmúlt tíz évben a triplájára nőttek az árak: most már több, mint 4 millió dollárt, azaz másfél milliárd forintot kell fizetnie annak, aki LaFerrarit venne.

Ez nem volt titok és nem is kimondottan meglepő: már előre lehetett tudni, hogy a LaFerrari is úgy megdrágul majd, mint az elődei. De nem csak a vétel, a szervizelés is extrém összegeket emészthet fel, ha valaki elkottázza és csúnyán összecsukja az összesen 963 lóerős rendszerteljesítményű Ferrarit.

Forrás: Ferrari
Forrás: Ferrari

Előfordulhat, hogy akkora a baj, hogy a komplett, karbonból készült utascellát is cserélni kell. Jó hír, hogy lehet kapni ilyet, az ára viszont már kevésbé szívderítő. Egy eredeti monocoque ugyanis 1 076 489 dollárért kapható, ami átszámítva nagyjából 380 millió forintnak felel meg - derül ki egy Threadsre felkerült posztból.

Ha ekkora a kár, egyéb alkatrészekre is szükség lehet, amik szintén nem olcsók. A tetőkeretért bő 140 ezer dollárt, azaz szinte pontosan 50 millió forintot kérnek, míg a hátsó tűzfalért bő 28 ezer dollárt, vagyis 10 millió forintot kell fizetni.

Post by @16vpete
View on Threads

Az első segédkeret 4,4 millió forintos ára váratlanul elfogadhatónak tűnik, de ehhez meg kell venni az ehhez megfelelő, titán csavarokat. Ezeknek darabja 25 ezer forint, és tizennégy kell, vagyis ezekre is el kell locsolni még 350 ezret.

Az árak tehát durvák, és ezek csak az alkatrészek, a munkadíjakra is egy szemmel jól látható összeg jut egy ennyire komoly javításnál. Ha mindez úgy történik, hogy nem a Ferrari sofőrje hibázott, abban az esetben nem lennénk a vétkes autó biztosítójának a helyében.

Forrás: Motor1, Threads