Előbb érhet körbe a debreceni elkerülő, mint az M0-ás?

2023.12.27. 07:01

Nemcsak nyugatról, hanem keletről is lesz elkerülő út Debrecenben, miután még novemberben aláírták a 22 kilométer hosszúságú út előkészítéséről szóló szerződést, ami egyebek mellett meghatározza majd a nyomvonalát – írja a Világgazdaság a Dehír helyi hírportálra hivatkozva. Információik szerint megkezdődtek a Debrecent keletről közel 21 kilométer hosszan kerülő útszakasz építésének előkészítési munkálatai. A munkálatokhoz egyelőre csak tanulmányterv és környezeti hatásvizsgálat készül, 20 hónapos határidőre, 500 millió forintért.

Az elkerülő feltételezhető, még nem végleges útvonala - Térkép: Google Maps
Az elkerülő feltételezhető, még nem végleges útvonala - Térkép: Google Maps

A most megtervezendő szakasz a 481-es út és a 354-es út között épülne meg, 2x1 sávon és 7 csomópontot terveznek rá. Ha létrejön, tényleg teljes körúti körgyűrű jöhet létre Debrecen körül, olyan, amellyel egyetlen másik magyar város sem rendelkezik. Nyilvánvalóan lényeges nagyságrendbeli különbség egy kétmilliós és egy kétszázezres város köré elkerülő utat építeni, ám mégis úgy tűnik, hogy a kormányzati fejlesztési hajlandósság egyre inkább a vidéki közútfejlesztéseket preferálja, miközben Budapest és környéke, illetve az országos tömegközlekedés – főleg a vasút-  fejlesztése vagy egyáltalán szinten tartása mintha hátrébb került volna a prioritási listán. Természetesen az ország közlekedésének fejlesztése bármilyen földrajzi viszonylatban kiváló gondolat, de a fontos, hogy az egyéni helyi politikai érdekeken túlmutató rendszerszerű gondolkozás valósuljon meg.